YouAppi הישראלית שרוכשת מדיה במובייל גייסה 13.1 מ' ד'

החברה פיתחה פתרון ניהול עבור מותגי פרימיום במובייל, המספק מקום מרוכז אחד לפישוט קניות המדיה בנייד

אפליקציות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אפליקציות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תעשיית האפליקציות במובייל ממשיכה לייצר חברות שמנסות לפשט ולייעל את תהליך הפצת האפליקציות, ואת תהליך רכישת שטחי מדיה באותן אפליקציות. החברה התורנית היא YouAppi הישראלית שהשלימה גיוס של 13.1 מיליון דולר, וגייסה מאז הקמתה בשנת 2012 18.1 מיליון דולר. המשקיעים שהשתתפו בסבב גיוס זה היו Hawk Ventures, Global Brain, Click Ventures, Digital Future, Emery Capital, AltAir Capital, לצד המשקיעים הקיימים Glilot Capital Partners, 2B Angels ו-Flint Capital. מייסדי החברה הם משה וקנין, המכהן כמנכ"ל, ועופר גרנט, סמנכ"ל טכנולוגיות.

ומה בדיוק עושה YouAppi? ובכן, החברה פיתחה פתרון ניהול עבור מותגי פרימיום במובייל, המספק מקום מרוכז אחד לפישוט קניות המדיה בנייד. פלטפורמת OneRun של YouAppi משלבת עוצמת למידה חישובית עם האלגוריתמים הקניינים של החברה לחיזוי, יחד עם טכנולוגיה לניתוח מאפיינים משותפים (cohort), וזאת במטרה לנתח את דפוסי צריכת התוכן של מעל 1.5 מיליארד משתמשים ולהמיר נתונים אלו למשתמשים רווחיים. במילים קצת יותר פשוטות, פרסומות יותר מותאמות אישית.

פלטפורמת OneRun של החברה מבצעת ניתוח רב-משתנים בזמן אמת כדי ללמוד את מדדי ה-KPI של כל אפליקציה (Key Performance Indicators). תהליך זה נעזר בניהול מתמשך של קמפיינים המספקים המלצות לאפליקציות מובייל, במקביל לניתוח של מעל 250 טרה-בייט של נתונים מדי יום. YouApp מניעה את רכש הלקוחות קדימה באמצעות 15,000 קמפיינים עבור 450 מפרסמים מובילים.

"הטכנולוגיה של YouAppi לרכישת משתמשי מובייל מספקת לאפליקציות הבינלאומיות של Baidu לידים בעלות-תועלת משתלמת", מחמיא לה ריצ'רד לי, מנהל חטיבת העסקים הבינלאומיים ביחידה העסקית הגלובלית של Baidu. לדבריה, ההכנסות מסין צפויות להכפיל עצמן ב-2016, מ-10% ל-20% מכלל ההכנסות של YouAppi.

"השקענו ב-YouAppiבזכות הביצועים המצוינים שהציגה טכנולוגיית רכש משתמשי המובייל של החברה", אומר ג'ין שנגהאו מ-Hawk Ventures ,שותף עצמאי. "הדבר שהרשים אותי יותר מכול בנוגע לטכנולוגיית YouAppi, הוא היכולת שהפגינה מיד בהתחלה, כשסיפקה מספרים גבוהים של רכש משתמשים עבור אפליקציות סיניות מקוריות במחיר שאינו עולה על המחיר שקבע צוות השיווק של האפליקציה.

מרבית החברות הזרות עוברות עקומת למידה תלולה בסין, אבל YouAppi הצליחה מיד עם ההשקה שלה בכמה מהאפליקציות הסיניות המקומיות הראשונות".

YouAppi

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: רכישת מדיה במובייל

סך גיוסי הון: 18.1 מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל: משה וקנין

מספר עובדים: 50 (מתוכם 23 בארץ, 20 בארה"ב והשאר בסין, גרמניה ואנגליה)