השיא שוב נשבר: גיוסים של 120 מ' ד' בפברואר בהיי-טק

מתחילת השנה גייסו חברות מקומיות סכום של 683 מיליון דולר - 68% על-ידי חברות שגייסו מעל 20 מיליון דולר כל אחת

סטארט אפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אולי זה בגלל הירידות החדות בשוקי ההון, ואולי זה רק מקרה: קצב גיוסי ההון של חברות הזנק ישראליות הואט קמעה מתחילת החודש, אך החברות ממשיכות לגייס והקרנות - הון סיכון או השקעה - ממשיכות להשקיע, והסיבה היא אחת ויחידה: את הקדמה הטכנולוגית אי אפשר לעצור, ואת הצורך בה אי אפשר לבטל, ולכן הצורך לממן אותה עדיין ישנו.

ממעקב "גלובס" אחר גיוסי הון של חברות הזנק ישראליות מתחילת השנה עולה כי בחודש פברואר לבדו עמד סך הגיוס על 120 מיליון דולר, 18% מהסך. גיוסי ההון של פברואר היו נמוכים ביחס לאלה של ינואר. כך לדוגמה, הגיוס הכי גבוה בחודש זה היה של Riskified, שפיתחה פתרון למניעת הונאות בכרטיסי אשראי, וגייסה 25 מיליון דולר. הגיוס השני בגודלו בחודש פברואר היה 16 מיליון דולר של חברת Skybox Security שביצעה אותו במסגרת מכירת גרעין השליטה בה תמורת 80 מיליון דולר.

וכך, מתחילת השנה גייסו 47 חברות 683.3 מיליון דולר - רמת שיא היסטורית - או במטבע ישראלי, 2.7 מיליארד שקל. הרבה, די הרבה לתעשייה שרק השבוע משרד האוצר חדל להגדירה כמנוע הצמיחה של המשק הישראלי.

לפי התפלגות סקטוריאלית, חברות הטכנולוגיה עדיין הרבה יותר דומיננטיות מחברות ביומד בגיוסי ההון. מתוך אותן 47, רק 7 הן חברות ביומד (מכשור רפואי וכדומה) והן גייסו 98 מיליון דולר, 14% מסך הגיוס.

מי גייסה וכמה מתחילת השנה
 מי גייסה וכמה מתחילת השנה