נעילה חיובית באירופה; טוקיו ושנחאי זינקו ביותר מ-4%

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של סין ■ "הרבה מהחדשות הרעות כבר מתומחרות בשווקים, עובדה המציעה למשקיעים אזורים של הזדמנויות"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אסיה.

 

בשווקים מעריכים כי בין הגורמים שתומכים בראלי ניתן לציין את העובדה כי בכירים בממשל הסיני אמרו שאין בכוונת הממשל להמשיך בפיחות היואן. בנוסף, גוברות ההערכות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יכריז בפגישת הריבית בשבוע הבא על צעדים מוניטרים נוספים, ככל הנראה על הרחבה נוספת של רכישות האג"ח.

הנפט נותר במוקד, וממשיך להיסחר בתנודתיות אך מתבסס היטב מעל רף ה-30 דולר לחבית. הזהב השחור נפל בתחילת השנה לשפל רב-שנתי, בין היתר בצל החששות מהאטה כלכלית ומהיצעים גבוהים בעקבות הסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן.

"בעוד אנחנו נשארים זהירים בקשר לעתיד, אנחנו בהחלט לא חושבים שהכלכלה העולמית בדרך למיתון. הרבה מהחדשות הרעות כבר מתומחרות בשווקים, עובדה המציעה למשקיעים אזורים של הזדמנויות", ציינו הבוקר ב-Manulife Asset Management.

מגמה חיובית נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות. מדד MSCI המקומי טיפס לרמת שיא שלא נראתה מאז תחילת ינואר השנה. הבורסות בטוקיו ושנחאי זינקו ביותר מ-4%.

 

בקרדיט סוויס ציינו הבוקר כי "ברקע הירידות החדות בתחילת השנה והפחדים ממיתון, משקיעים יצאו באגרסיביות. כעת, חלק מהביטחון האובד הזה חוזר בעוד אנחנו רואים הרבה נתונים בארה"ב שמכים את התחזיות".

סוכנות הדירוג הבינלאומית מוד'יס שינתה היום את דירוג האשראי של סין מ"יציב" ל"שלילי". במוד'יס ציינו כי הסיבות לשינוי הדירוג הן, בין היתר, "היחלשות נמשכת במדדים הפיסקליים" ו"אי ודאות בנוגע ליכולת הרשויות לאכוף רפורמות".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]