פתיחת חודש חיובית: וול סטריט ננעלה בעליות שערים

סקר ADP מעל הצפי: 214 משרות חדשות בפברואר ■ ספר הבז' של הפדרל ריזרב: תמונה מעורבת של הכלכלה האמריקנית בינואר-פברואר ■ מחיר הנפט עלה מעל ל-34.5 דולר לחבית ■ מלאי הנפט גדל יותר מהצפוי

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים קלות, לאחר הראלי שבמסגרתו קפצו המדדים המובילים אתמול עד כ-3%. מחיר הנפט עלה מעט, מעל ל-34.5 דולר לחבית.

 

גם אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות חדות. עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון למסחר מציין כי "הנתונים שהתפרסמו אתמול באירופה ובארה"ב היו טובים יותר מהתחזיות, מה שהיווה את הגורם שהזניק אתמול את השווקים. עם זאת, נראה שיש מקום להמתין לנתונים נוספים על מנת לקבוע שחל שינוי במגמת ההאטה בכלכלה העולמית. כרגע נראה סביר יותר שמדובר בסוג של 'תיקון' לשלל הנתונים השליליים של התקופה האחרונה".

סוחר מניות: אלה הגורמים שהציתו את הראלי בשווקים

דונאלד טראמפ והילארי קלינטון הם הזוכים הגדולים בבחירות המקדימות של מפלגותיהם ב"סופר טיוזדיי" - אירוע הפריימריז הגדול שהתקיים אתמול בשורת מדינות בארה"ב. טראמפ ניצח בשבע מדינות מתוך 11 המדינות שבהן נערכו המרוצים הרפובליקאים. בצד הדמוקרטי, גברה קלינטון גברה על הסנטור הסוציאליסט ברני סאנדרס במרוצים בשבע מדינות. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו פורסם היום סקר ADP, שבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש החולף. הסקר הצביע על תוספת של 214 אלף משרות, לעומת התחזיות, שהצביעו על תוספת של 185 אלף משרות בלבד, לאחר כ-203 אלף משרות בחודש הקודם. נזכיר שביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה המלא, אחד הנתונים החשובים שמשפיעים על קבלת ההחלטות של הפד בכל הנוגע למדיניות המוניטארית.

מחיר הנפט  ממשיך לעמוד במוקד תשומת הלב, לאח פרסום דוח המלאים של סוכנות האנרגיה האמריקנית היום, שהצביע על תוספת של 10.4 מיליון חביות נפט למלאי בשבוע החולף, לעומת צפי לתוספת של 3.6 מיליון חביות.

הערב פורסם ספר הבז', דוח הפדרל ריזרב שבוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הבנק. על פי הדוח, הפעילות הכלכלית המשיכה להתרחב במרבית המחוזות בינואר-פברואר, אולם התנאים השתנו מאוד במחוזות השונים ובין הסקטורים השונים.

התמונה המורכבת נראית כך: הוצאות הצרכנים גדלו במרבית המחוזות, אך סקטור הייצור המשיך להיות חלש על רקע הדולר החזק; תנאי שוק העבודה השתפרו, אך העלייה בשכר לא הייתה חד משמעית.

 

בין החברות שמפרסמות היום על תוצאותיהן ברבעון הרביעי של 2015 נציין את אברקומבי ופיץ' , שדיווחה לפני הפתיחה על עלייה של 2% במכירות ל-1.11 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015. הרווח הנקי עלה ל-58.9 מיליון דולר, לעומת 44.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2014.

מדווחות נוספות הן American Eagle Outfitters ו-Costco .