"מיסוי זה לקופת המדינה, ואני חושב שהמיסוי גבוה מדי: אני אף פעם לא אומר לשרי האוצר המכהנים מה לעשות. יש את שר האוצר והוא אחראי על הקופה הציבורית אבל אני הייתי מוריד את זה במתווה מסוים. אבל יש את היבואנים, ותחרות ביבוא הרכב, חלקי החילוף - תחרות תוכל להוריד מחירים". כך אמר שר התחבורה ישראל כץ, בוועידת הנדל"ן של "גלובס" שמתקיימת היום.
בשיחה עם סגן עורך "גלובס", אלי ציפורי, אמר כץ: "אין מדינה בעולם שאני מכיר שאין בה תחרות על הרכב מלבד מדינת ישראל. אני מבטיח תחרות, שתהיה נכונה ולא היה מקרה אחד שתחרות לא הובילה להוזלת מחירים. התחרות יותר חשובה מהפרטה ואני עיכבתי את ההפרטה בנמל אשדוד, בזמן שגורמים ניסו להפריט אותו בצורה מעוותת. תחרות תביא לפעילות של חברות בינלאומיות, ייעשה ייצוא לירדן ולעוד מדינות".
בהתייחס לסוגיית הגודש הרב בכבישי ישראל בכלי רכב, אמר כץ: "החזון שלי הוא כמו של מדינות מתקדמות - לאנשים יש רכב, אבל לא נוסעים בו בשעות העומס ולכן אנו משקיעים בתחבורה ציבורית, רכבות ורכבות תחתיות באופן שלא השקיעו בהם מעולם. היו לי ויכוחים על רכבות בפריפריות וכו' עם אגף התקציבים בהשקעה על תקציבים לתחבורה ציבורית - אמרו לי בתחילת העבודות על הרכבת הקלה שתל אביב תתמלא בחולדות ובינתיים יש שם חולדאי אחד. ועוד לפני לוחות הזמנים, לפני 2021 תהיה בתל אביב רכבת קלה".
בהתייחס לעימות שפרץ במהלך ישיבת ממשלה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחס לפעילות חברת אובר בישראל, אמר כץ: "לא היה דיון על הנושא, הושמעה הערה והושמעה גם תגובה ולדעתי התגובה היתה צודקת יותר מהערה. אני לא יכול להיות חשוד בכך שאינני מוביל רפורמות בלי לחץ או חשש של מישהו. עשיתי רפורמות בתחום הנמלים, הרכבות והתשתיות. נהגי המוניות יושבים מאחורי ההגה, עובדים לפרנסתם ואם כבר שינוי - שיעשה בצורה של תחרות הוגנת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.