המותג "הישרדות" סיים השבוע בהצלחה את העונה הראשונה שלו בערוץ 2. גמר "הישרדות הונדורס" של הזכיינית רשת הצליח להגיע לנתון הרייטינג הגבוה ביותר מבין עונות התוכנית, אשר עד לפני שנתיים שודרה עדיין בערוץ 10. באירוע הגמר, ששודר מהיכל מנורה מבטחים בתל-אביב, צפו 38.7% ממשקי-הבית היהודיים, ובסך-הכול 1.258 מיליון ישראלים. נתח הצפייה עמד על 54.2% ממשקי-הבית היהודיים.
לשם השוואה - הגמר של העונה האחרונה של "הישרדות", ששודר בערוץ 10 בשנת 2012, רשם רייטינג ממוצע של 32.9%, ואילו הגמר הגבוה ביותר של התוכנית עד כה היה בעונתה הראשונה, בשנת 2008, אז הגיע המשדר לרייטינג שיא של 36%. העונה הנוכחית שמרה על צפייה גבוהה קבועה והסתיימה בממוצע של 31.9% צפייה.
גמר ריאליטי אחר ששודר השבוע הוא של "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת. בהתחשב בעובדה שז'אנר תוכניות הזמר נמצא בדעיכה, הצליחה זכיינית ערוץ 2 לחלץ ממנו את המקסימום האפשרי, באמצעות החיבור למותג תחרות הזמר האירופית, שלפחות בעבר היה כלפיה סנטימנט לאומי. בסופו של דבר הגמר, ששודר ביום חמישי, הגיע לנתון של 31% - פחות מגמר העונה הקודמת של "הכוכב הבא", שעמד על 32.1%.
לאורך העונה שודרה התוכנית גם בליל שבת, במטרה לחזק את ערב הצפייה, אך הדבר גרם לה לאובדן של נתח צפייה משמעותי בקרב מי שאינם צופים בטלוויזיה ביום שישי בערב. הדבר הביא בסופו של דבר לממוצע צפייה של 24.3% בתוכנית.
גם עם סיומן של תוכניות אלה לא צפוי להירשם חסך בז'אנר הריאליטי - "משחקי השף" של רשת שבה בשבוע שעבר אל המסך עם השקה טובה שנשמרה גם לתוכנית השנייה ששודרה - 30.4% צפייה. וכמובן, "האח הגדול" של קשת שומרת על נתונים יציבים בפסגה עם למעלה ממיליון צופים בפרק ההדחה ששודר במוצאי שבת.
רייטינג
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.