נעילה שלילית בבורסות אירופה; נתון מאקרו חלש בגרמניה

ההזמנות ממפעלים בגרמניה ירדו ב-0.1% בינואר ■ בשוק מחכים להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות שערים בצל נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו באירופה ולקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי בהמשך השבוע, החלטה לה מצפים בשווקים מזה שבועות. בוול סטריט המסחר עבר להתנהל בעליות שערים לאחר פתיחה שלילית, זאת על רקע זינוק במחירי הנפט.

 

מדד סטוקס 600 האירופי ירד ב-0.25% כאשר רק בסקטור התרופות נרשמות עליות. מניית סוסייטה ז'נרל  בולטת בירידות חדות לאחר שסמנכ"ל הכספים של הבנק התפטר בצל דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו פרויקט מימון ענק לבניית תחנות כוח גרעיניות בבריטניה ב-18 מיליארד ליש"ט מאיים על היציבות הפיננסית של חטיבה בקבוצה.

בגרמניה פורסם כי ההזמנות ממפעלים ירדו ב-0.1% בינואר. אמנם מדובר בנתון טוב יותר לעומת התחזיות שעמדו על (0.4%-), אולם הנתון עדיין משקף ירידה בפעילות הכלכלה הגדולה ביותר באירופה.

ביום חמישי יפרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטת הריבית שלו ובשוק מעריכים כי הוא עשוי להוריד את ריבית ההפקדות ולהרחיב את תוכנית ההקלה הכמותית. 

יום ירוק באסיה

עליות שערים נרשמו היום במרבית הבורסות העיקריות באסיה, להוציא את יפן, בעוד הפעילים במזרח מעכלים את נתוני התעסוקה שפורסמו ביום ו' בארה"ב ודברי ראש ממשלת סין בשבת. מדד ה-MSCI Asia Pacific ללא יפן החזיר כ-80% מירידות השערים מתחילת 2016 ועלה היום ב-0.3%.

 

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר היכה את התחזיות המוקדמות ואותת לשווקים ולקובעי המדיניות, לאו דווקא בסדר הזה, כי מצבה של הכלכלה האמריקאית, הכלכלה הגדולה בעולם, שפיר ויציב, לפחות בכל הקשור לשוק העבודה. הדוח הצביע על תוספת של 242 אלף משרות בחודש החולף, הרבה מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של כ-195-200 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 4.9%, בהתאם לתחזיות.

הדוח החזק מאותת למעשה לפדרל ריזרב שכלכלת ארה"ב חזקה מספיק ומסוגלת להכיל עוד העלאת ריבית. הפד מחכה בחודשים האחרונים לאיתות שהכלכלה מסוגלת להתמודד עם עוד מהלך מוניטרי כדי לעשות עוד פעימה של העלאת ריבית כמו שהוא צפה בשנה שעברה (4 העלאות ב-2016).

סין, אחד ממקורות הדאגה הגדולים ביותר בקרב פעילי השווקים בחודשים האחרונים בצוותא עם מחירי הנפט, מנהלת מערכה קשה בניסיון לשמור על קצב צמיחה של 6.5% בחמש השנים הקרובות, תוך כדי יצירה של משרות נוספות ותכנון מחדש של תעשיות בלתי יעילות. כך אמר אתמול ראש ממשלת סין.

גם אם תשיג סין את קצב הצמיחה האמור, תהא זו הצמיחה החלשה ביותר מזה כ-25 שנה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

ב-IG ציינו בתגובה כי תחזית התמ"ג ל-2016 היא כמעט הערה של "מה שצריך לעשות", ואיתות כי סין לא תוריד את הרגל מדוושת האצת הצמיחה.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]