ירידות בשווקים בצל נתוני מאקרו מאכזבים ביפן ובסין

התמ"ג ביפן ירד ב-1.1% ברבעון הרביעי של 2015, ואילו בסין נרשמה נפילה של 25% ביצוא בפברואר

וולסטריט אירופה / צילום: רויטרס
וולסטריט אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה יורדות היום (ג') זה היום השני ברציפות, בהובלת מניות הכרייה. נתוני מאקרו חלשים שפורסמו בסין ויפן מעיקים על השווקים, כאשר גם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט יורדים, והנפט נחלש ב-1.4% לאחר זינוק של 5.5% אמש בניו-יורק.

 

מדד סטוקס 600 מאבד 1% וממשיך לסגת משיא של 5 שבועות שהושג ביום שישי. מאז השפל האחרון ב-11 בפברואר זינק המדד בכ-12%. המדד נסחר היום במכפיל 14.6 על הרווח החזוי השנה, לעומת מכפיל עתידי של 13.2 בשפל ב-11 בפברואר אך מתחת לשיא של 16.7 באפריל אשתקד.

המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי ובעיקר לראות האם הנגיד מריו דרגי ירחיב את תוכנית ההקלה הכמותית נוכח ההאטה בצמיחה ובאינפלציה. בגרמניה דווח היום שהתפוקה התעשייתית עלתה בינואר בשיעור החד ביותר מזה 6 שנים.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניית השבבים Dialog נופלת לאחר פרסום דוחות כספיים מאכזבים. מצד שני, Burberry  עולה לאור דיווח ב"פייננשל טיימס" לפיו החברה פונה לחברות ייעוץ בבקשת עזרה להתגונן מפני השתלטות אפשרית.

ירידות באסיה

ירידות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה בעקבות נתונים שהצביעו על ירידה בצמיחת המשק היפני וביצוא מסין.

 

מדד MSCI אסיה איבד כ-1.2%. התמ"ג ביפן ירד ב-1.1% ברבעון הרביעי של 2015, מה שמצביע על התכווצות הכלכלה. הנתון אמנם היה טוב יותר מתחזיות האנליסטים, אך עדיין מאותת כי תוכניתו של ראש ממשלת יפן לאושש את הכלכלה צולעת. 

בסין פורסמו נתוני היצוא שהצביעו על נפילה של 25.4% ביצוא בפברואר (בהשוואה לפברואר אשתקד), כלומר חודש 16 ברציפות של ירידה ביצוא.

"בורסת טוקיו עלתה יפה לאחרונה ולכן היא פגיעה בפני תיקון, והוא אכן מגיע לאחר שנתוני התמ"ג שימשו כזרז לכך", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג ראשי ב- CMC Markets Asia Pacific.