חברות הסלולר אוהבות למכור לנו מכשירים (גם כאלה המוצגים כמתנה) בפריסה לתשלומים, לרוב ל-36 חודשים. לפעמים העסקה היא במתכונת "חיוב-זיכוי" - מה שגורם לצרכנים, לא במקרה, להבין שהמסלול עבור השיחות ותשלומי המכשיר כרוכים בעסקה אחת במסלול שהוא לכאורה בהתחייבות עד לתום התשלומים.
כך, רבים סבורים כי הם אינם יכולים לשנות את מסלול השיחות בתוך אותה חברה או לנייד את מספר הטלפון לחברה מתחרה עד שלא יסיימו לשלם על המכשיר.
זה המקום לחדד: במסגרת רפורמת הסלולר הוכנסו כמה סעיפים לרישיון החברות במטרה לעודד את התחרות, ובהם ביטול מסלולים בהתחייבות, החובה לאפשר ללקוחות לעבור בין מסלולים שמציעה החברה באותה עת וסעיף נוסף המחייב הפרדת ה"ברזל" (כלומר מכשיר סלולרי, טאבלט וכדומה) ממסלול השיחות.
במילים אחרות, אם רכשתם טאבלט, למשל - אתם עדיין יכולים לעבור לחברה מתחרה ולהמשיך לשלם עבורו, בדומה לעסקת תשלומים לכל דבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.