חברת קופיקס ממשיכה לצמוח, כשהכנסותיה בשנת 2015 הסתכמו ב-129 מיליון שקל. מקור עיקר ההכנסות הוא במכירות בתי-הקפה, שהיוו 70% מכלל המכירות והסתכמו ב-90.4 מיליון שקל. פעילות בתי-הקפה, הפועלים במודל של זכיינות, הניבה לקופיקס רווח של 2.4 מיליון שקל המהווים 2.6% מהמכירות.
קופיקס מציגה רווחיות גם מהקמת סניפים, כאשר היא נהגה לבנות את הסניף בעצמה ולהעביר אותו לזכיין במחיר גבוה יותר. ההכנסות מהקמת הסניפים הסתכמו ב-18 מיליון שקל, שהניבו רווח של 553 אלף שקל (3% מההכנסות).
סופר קופיקס, פעילות המרכולים של קופיקס, שנמצאת עדיין בחיתוליה, גרמה להפסד של 3 מיליון שקל, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-17 מיליון שקל.
את השורה התחתונה חותמת קופיקס עם הפסד נקי של 25.6 מיליון שקל, שרובו נגרם בגין הוצאות חד-פעמיות בשל רכישת השלד הבורסאי והוצאות הרישום לבורסה, שהסתכמו ב-28.7 מיליון שקל.
הדוח השנתי של קופיקס שופך אור על התפלגות מכירות המוצרים ברשת ועל הרווחיות. נזכיר כי קופיקס מוכרת את כלל מוצריה במחיר אחיד של 5 שקלים. מכירות משקאות אייס ומיצים טבעיים היוו 34% מכלל המכירות, והם בעלי שיעורי הרווחיות הגבוה ביותר המסתכם ב-15.6%. מכירות המאפים והכריכים היוו 31.4% מהמכירות, והם בעלי שיעורי הרווחיות הנמוכה ביותר (8%). מכירות הקפה והמשקאות החמים הנוספים היוו 12.7% מכלל המכירות בלבד והניבו רווחיות של 13.7%.
קופיקס מתייחסת בדוח גם לגל הטרור הנוכחי המתמשך, כשלדברי החברה, "התגברות אירועי הטרור ברבעון האחרון של שנת 2015 השפיעה על פדיונות סניפי הרשת, בעיקר באזור ירושלים".
פילוח עיקרי הכנסות קופיקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.