קרן תשתיות ישראל (תש"י) חתמה על הסכם למכירת 10% מחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, לפי שווי חברה של 700 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, שהשלמתו תלויה עדיין בקבלת אישורים מהבנקים, מהמדינה ומהממונה על ההגבלים העסקיים, תשלמנה קרנות ההשתלמות של המורים והגננות 70 מיליון שקל עבור המניות.
לבעלי המניות הקיימים בסיטיפס שמורה זכות הסירוב על המניות שנמכרות עתה לקרנות המורים והגננות, אבל הם צפויים שלא לממש אותה. לפיכך, השלמת העסקה צפויה לקרות בעוד מספר שבועות, ואז תממש תש"י כשליש מהחזקתה בזכיינית הרכבת הקלה בירושלים.
לאחר השלמת העסקה תחזיק תש"י, בניהול ירון קסטנבאום, ב-20% ממניות זכיין הרכבת הקלה בירושלים - חברת סיטיפס, תוך שהיא לא משנה את שיעור החזקתה בחברת המפעיל של הרכבת הקלה בירושלים - קונקס.
כך, לאחר השלמת העסקה בין המורים והגננות לתש"י, תוחזק סיטיפס על-ידי קבוצת אשטרום (50%), הראל (20%), קרן תש"י (20%) וקרנות המורים והגננות (10%). בחברה המפעילה קונקס נחלקות המניות כדלקמן: 50% בידי קבוצת אשטרום, 30% בידי תש"י, והיתרה, 20%, בידי הראל.
תש"י, שהוקמה על-ידי קבוצת הביטוח הראל, עו"ד יהודה רוה וקסטנבאום, פועלת בתחומי התשתיות, האנרגיה והתחבורה, והיקפה עומד על כ-1.1 מיליארד דולר. בין החזקותיה: כביש 6, נתיבי היובל - כביש 431, מילגם - שירותים מוניציפליים, דרך הים - מתקן ההתפלה בפלמחים, סוויספורט - מסוף המטענים בנתב"ג, חוות רוח וטלקום בחו"ל ודליה אנרגיות.
יו"ר קרנות המורים והגננות הוא אייל גבאי, והמנכ"ל הוא פסח לנדסברג. בקרנות - שבשליטת הסתדרות המורים ומשרד החינוך - מנוהלים כ-18 מיליארד שקל. זו לא העסקה הריאלית הראשונה לקרנות הללו, שכבר מחזיקות בנתחים מכביש 431 ומתחנת הכוח דליה, בחוצה ישראל ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.