נעילה חיובית באירופה; ממתינים להכרזה של דרגי מחר

סקר בלומברג: כל הכלכלנים צופים הורדת ריבית מחר ו-73% מהם מעריכים שדרגי יודיע על הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית ■ האם זה יספיק להצית ראלי בשווקים? כלל לא בטוח

מריו דרגי / צילום: רויטרס
מריו דרגי / צילום: רויטרס

בורסות אירופה קטעו היום (ד') שני ימי ירידות וננעלו בעליות לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר. מדד סטוקס 600 עלה ב-0.5%.

 

במוקד המסחר היום - ההמתנה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר, לאחר שהנגיד מריו דרגי אמר בינואר כי הבנק שוקל לנקוט צעדים נוספים לתמיכה בצמיחה. לפי סקר בלומברג, כל הכלכלנים צופים הורדת ריבית מחר ו-73% מהם מעריכים שדרגי יודיע על הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית.

עם זאת, מנהלי ההשקעות חלוקים בדעתם באשר להשלכות הודעת הריבית, כלומר כלל לא בטוח שהבורסות יעלו בעקבות ההודעה. מדד סטוקס 50 נפל ב-17% בשנה שלאחר השקת תוכנית ההקלה הכמותית באירופה, והתנודתיות עלתה לרמות שלא נראו מאז 2008. 

מבין המניות שבלטו היום, Adecco  רשמה ירידות, לאחר פרסום דוח כספי מאכזב ובמקביל הודיעה על רכישת  Penna Consulting תמורת 149 מיליון דולר.

מניית חברת האבטחה  G4S  נפלה לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות לשנה הנוכחית.

מניית חברת המשלוחים Royal Boskalis Westminster ירדה בחדות גם כן בצל אזהרת רווח שפרסמה, וגם Restaurant Group צונחת בעקבות אזהרת רווח ל-2016.

ירידות באסיה

מגמה שלילית נרשמה הבוקר בבורסות אסיה בצל ירידות השערים הניכרות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

 

נתוני מאקרו שליליים אתמול בסין שלחו את הבורסות סביב העולם לירידות שערים עם חששות לבריאותה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בסין דווח כי היצוא מהמדינה והיבוא אליה נפלו בחדות. בתגובה, בין היתר, מחירי הנפט נפלו לראשונה לאחר 6 ימים רצופים של עליות שערים.

"למרות התאוששות הנפט, הרבה משקיעים לא משוכנעים כי העניינים השתפרו ולכן מניחים כי זהו זמן טוב למכור. עם זאת, אנחנו מעריכים כי השנה הנוכחית תסתיים בצורה טובה יותר מב-2015", ציינו ב-PineBridge Investments.

באסיה, כמו בשווקים אחרים, דרוכים לקראת החלטת הבנק המרכזי האירופי מחר. בשוק קיימת ציפייה להמשך מדיניות מקלה, אולם לצד זאת קיים החשש כי דברי ה-ECB לא יספקו את השוק - ויווצרו תנאים לירידות שערים.

מניות היצוא המובילות ביפן דוגמת Toyota  ו-Honda  רשמו ירידות שערים בצל התחזקות הין היפני, אשר משפיע על רווחיהן הבינלאומיים כאשר הכספים מומרים למטבע המקומי.

העיתון "ניקיי" דיווח כי Canon  היא המובילה במרוץ לרכישת עסקי ההלת'קייר של Toshiba עם הצעה של כ-700 מיליארד ין יפני (6.21 מיליארד דולר).

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]