נעילה חיובית בוול סטריט; "השוק השורי היה כנגד כל הסיכויים"

מלאי הנפט בארה"ב עלה ב-3.9 מיליון חביות בשבוע החולף, בהתאם לתחזיות בשוק; הנפט זינק עד כ-5% ■ בשווקים ממתינים לפרסום החלטת הריבית באירופה מחר ■ השוק השורי נכנס היום לשנתו השמינית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, כאשר המדדים המובילים טיפסו עד כ-0.5%, בעוד המשקיעים ברחבי העולם ממתינים בדריכות להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר.

 

נתון המאקרו החשוב היחיד שפורסם היום הוא מלאי הנפט בשבוע החולף, שהצביע על עלייה של 3.9 מיליון חביות במלאי הנפט בשבוע החולף, לרמה של 521.9 מיליון חביות, בהתאם לתחזיות האנליסטים בשוק. החוזים על הנפט ננעלו בעליות של עד כ-5%, כאשר הברנט נסחר ברמה של כ-41 דולר לחבית וה-WTI נסחר ברמה של כ-39 דולר לחבית.

בשווקים ממתינים, כאמור, להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר, וזאת לאחר שבינואר אמר הנגיד מריו דרגי כי הבנק ישקול להגדיל את תוכנית ההקלה הכמותית שלו. לפי סקר בלומברג, כל הכלכלנים צופים הורדת ריבית מחר ו-73% מהם מעריכים שדרגי יודיע על הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית.

אך האם זה אומר שעוד הקלה כמותית תצית ראלי בשווקים? כלל לא בטוח. בבלומברג דווח כי מנהלי ההשקעות חלוקים בדעתם באשר להשלכות הודעת הריבית, שכן מדד סטוקס 50 האירופי נפל ב-17% בשנה שלאחר השקת תוכנית ההקלה הכמותית באירופה, והתנודתיות עלתה לרמות שלא נראו מאז 2008.

בינתיים, גולדמן זאקס חוזה הודעה אגרסיבית למדי של הבנק המרכזי מחר. בעוד בשוק צופים הורדת ריבית של 0.1% והגדלת רכישות האג"ח ב-10 מיליארד אירו בחודש, בגולדמן זאקס מעריכים שהבנק המרכזי יחתוך את הריבית ב-0.2% ויתחייב להגדיל את תוכנית רכישות האג"ח בסכום כולל של מאות מיליארדי אירו. המשמעות: בגולדמן מעריכים שהאירו יתחיל בנפילה לעבר 0.95 אירו לדולר.

כך או כך, השוק השורי הגדול שהחל במארס 2009 נכנס היום לשנתו השמינית. "עד היום אנשים חושבים שהשוק השורי יסתיים בכל רגע", אמר ל-CNBC ג'יימס פולסן, אסטרטג בכיר ב- Wells Capital Management. הוא הזכיר את האיומים השונים שהיו בשנים האחרונות לגל העליות: הצוק הפיסקלי בארה"ב, חשש ליציבות בנקים גדולים, בעיות באג"ח המוניציפלי, משבר החוב באירופה וכעת ההאטה בסין, קריסת הנפט והחשש מיציאת בריטניה מהאיחוד האירופי.

"השוק השורי הזה היה כנגד כל הסיכויים עד כה", הוא אמר.

מנגד, סקוט רדלר מ- T3Live.com מזכיר שמחודש מאי, אז הגיע ה-S&P 500 לשיא, התנודתיות עלתה והמדדים המובילים לא קבעו שיאים חדשים. "ייתכן שהשוק השורי כבר הסתיים", הוא אומר. "מצד שני, יכול להיות שעד שנבין שהוא הסתיים, יתחיל כבר שוק שורי חדש".

 

מבין המניות הבולטות היום, Blue Buffalo Pet Products (סימול: BUFF) פרסמה דוחות טובים עם תוצאות שעקפו את התחזיות המוקדמות.

חברת התרופות ואלנט  שוקלת, לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, לצרף לדירקטוריון שלה חבר חדש - מקרן ההשקעות של ביל אקמן שמשקיעה בחברה. 

מניות האנרגיה, דוגמת צ'יספיק (סימול: CHK), יגיבו לעלייה במחיר הנפט היום.