ממשלת בריטניה הודיעה כי ב-2017 תתחיל לראשונה לנקוט צעדים משפטיים נגד מכוניות ללא נהג שינועו בכבישי המדינה, וזאת במסגרת תוכניתה להתיר למכוניות אוטונומיות לנוע ברחובות בריטניה ב-2020.
אשתקד אמרה הממשלה כי אין חסמים משפטיים לטכנולוגיה הנבדקת כעת, והעניקה אור ירוק לעריכת ניסויי רכב בכמה כבישים מקומיים.
ביום ד' יכריז שר האוצר ג'ורג' אוסבורן על תוכניות לעריכת ניסויים במכוניות אוטונומיות, ויודיע כי הממשלה תתחיל להציג הצעות להסרת החסמים הרגולטוריים לטכנולוגיה, לדברי משרד האוצר.
"ברור שעלינו לוודא את נושא הבטיחות, וזה מה שייבדק בניסויים", אמר אוסבורן בהודעה שהתפרסמה לפני הצגת הצעת התקציב השנתית.
"אם הניסוי ינחל הצלחה, נוכל לראות מכוניות ללא נהג זמינות למכירה ונעות בכבישי בריטניה, וזה יקדם את יצירת מקומות העבודה ופריון העבודה בבריטניה".
היקפו של שוק המכוניות האוטונומיות העולמי עומד על 900 מיליארד ליש"ט (1.29 טריליון דולר), לדברי הממשלה, אך שוק זה צריך לגבור על מכשולים משפטיים כגון קביעת זהות האחראי במקרה תאונה.
ניסויים במכוניות ללא נהג ייערכו רק בכלי רכב שבהם יישב אדם שיוכל לקחת את השליטה במכונית במידת הצורך. כך הודיע בעבר משרד התחבורה הבריטי.
שלשום (ו') הודיע הגוף הממונה על הבטיחות בכבישים בארה"ב כי עדיין קיימים מכשולים משפטיים משמעותיים שיש להסירם לפני שניתן יהיה למכור בארה"ב מכוניות אוטונומיות ללא הגה ודוושות גז.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.