וול סטריט סגרה ללא שינוי בהמתנה לישיבת הפדרל ריזרב

עליות בבורסות אירופה ■ מחר הפד יתכנס לישיבה בת יומיים, בסיומה יחליט האם להעלות את הריבית ■ איראן הפילה את הנפט: הודיעה כי תצטרף למאמצים לגבש הסכם על הקפאת התפוקה רק כאשר תגיע לתפוקה של 4 מיליון חביות ביום

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הירידות שאפיינו את תחילת המסחר בוול סטריט נמחקו ככל שהמסחר התקדם. המדדים סגרו בסופו של יום כמעט ללא שינוי וזאת בהמתנה לישיבת השווקים הפתוחים (FOMC) של הפד.אמש נרשמה מגמה החיובית שחתמה את המסחר בבורסות אסיה ולעליות השערים בבורסות אירופה. המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד ביום רביעי השבוע ומגיבים להתפתחויות בשוק הנפט ובסין. וול סטריט נסחרת החל מהיום ב-15:30-22:00 (שעון ישראל) לאחר שבארה"ב עברו לשעון קיץ אתמול. בישראל יעברו לשעון קיץ ב-25 במארס.

 

וול סטריט חתמה ביום שישי שבוע רביעי ברציפות של עליות. זאת לאחר שהבנק המרכזי האירופי ענה על ציפיות המשקיעים והודיע על צעדים מוניטאריים אגרסיביים, ביניהם הפחתת ריבית הפיקדונות למינוס 0.4% וכן הרחבת תוכנית רכישות האג"ח בעוד 20 מיליארד אירו מדי חודש. 

כך סין "מוחצת" את כרישי ההשקעות שהעזו להמר נגדה

היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים והמשקיעים נושאים עיניהם לפד, שיתכנס מחר לישיבה בת יומיים בסיומה יחליט האם להעלות את הריבית פעם נוספת. בשוק מעריכים שהפד יותיר את הריבית על כנה, וזאת חרף דוח התעסוקה המפתיע שפורסם לפני כשבוע והצביע על שיפור בשוק העבודה. כלכלנים בשוק מציינים כי הצמיחה בשכר ובאינפלציה עדיין נמוכה ולכן הפד. 

"למרות ששוק המניות נרגע, המצב הכלכלי עדיין הדוק יותר ממה שהוא היה בדצמבר, כאשר הפד החל את תהליך הנורמליזציה", מציינים אנליסטים בחברת Daiwa Capital Markets. "מדד ה-S&P 500 ירד ביותר מ-2% מאז הפד העלה את הריבית בדצמבר ומרווחי התשואות באג"ח הקונצרניות נשארו קרובות לשיא של 6 שנים".

בנק ההשקעות מורגן סטנלי עדכן היום את התחזית שלו לגבי ה-S&P 500 בשנה הקרובה. הוא מעריך כעת שמדד הבנצ'מרק האמריקאי יטפס ב-1.4% בלבד משער הסגירה ביום שישי, לרמה של 2,050 נקודות. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על יעד של 2,175 נקודות. בחודש האחרון המדד טיפס ב-8.4%.

הנפט המשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה. לאחר שהשלים זינוק של כ-40% בתוך שבועות ספורים, היום החוזים על הנפט יורדים עד כ-2.5%. זאת לאחר שאיראן הצהירה כי תצטרף למאמצים של יצואניות הנפט הגדולות לגבש הסכם להקפאת התפוקה רק כאשר היא תגיע לתפוקה של 4 מיליון חביות ביום. נתון נוסף שעלול לגרור תנודות חריפות במחירי הנפט הוא הדוח החודשי שיפרסם היום קרטל אופ"ק. הברנט נסחר סביב 39 דולר לחבית וה-WTI יורדת ל-37.5 דולר לחבית.

בין החברות שדיווחו היום על תוצאותיהן ברבעון הרביעי של 2015, נציין את אורקל , פדקס וטיפאני .

 פרטנר  סיכמה את 2015 עם ירידה של 7% בהכנסות ל-1.054 מיליארד דולר, בעוד שמחיקה חשבונאית העבירה את החברה להפסד שנתי של 10 מיליון דולר. ללא המחיקה, היו רווחי פרטנר צונחים ב-80% ל-8 מיליון דולר.