כל נסיעה ברכב שכור בכביש 6 תעלה לכם בתשלום נוסף לחברת ההשכרה, הנע בין 45-60 שקל - זאת על אף שעלות הטיפול בנסיעות אלה כמעט אפסית - כך דווח בגלי צה"ל. לאחרונה אף הוגשה תביעה ייצוגית בסך 150 מיליון שקל בנושא זה, שאמורה להחזיר את התשלומים לשוכרים 7 שנים אחורה.
חברות השכרת הרכב, מתברר, מחוברות כולן למערכת ממוחשבת של סליקה אוטומטית לכביש 6. על אף שמערכת זו לא מצריכה טיפול אנושי, הן גובות כסף משוכרי המכוניות. זאת, בנוסף ל"תעריף המזדמן" שמשלמים השוכרים בכביש, שהוא - כמה לא מפתיע - התעריף הגבוה ביותר הקיים.
זו לא המלכודת היחידה שמחכה לשוכרי רכב בישראל ובחו"ל:
■ אם איתרע מזלם לקבל דוח חניה, הם ישלמו "דמי הסבת הדוח על שמכם" - 50 שקל.
■ אובדן מפתח המכונית או הרישיונות יעלה ביוקר - כ-250 אירו באירופה.
■ דמי תדלוק: יש להחזיר את המכונית לחברות ההשכרה עם מיכל דלק מלא. אם לא, תחויבו ב"דמי תדלוק" - גם בארץ וגם בחו"ל. את דמי התדלוק קובעת חברת ההשכרה, ומדובר על תעריפים המנופחים בכ-30% ויותר ביחס למחיר הריאלי של הדלק. דמי התדלוק גם לא מפורטים בתקנוני החברות.
■ החזרה בשדה התעופה: רוב החברות גובות יותר עבור החזרת המכונית בשדה התעופה, גם בנתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.