נעילה חיובית בוול סטריט אחרי החלטת הפד; הנפט זינק בכ-6%

הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ■ יעד הריבית ל-2016 עלה ל-0.9% ■ נתונים חשובים נוספים: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% בפברואר; התחלות הבנייה זינקו ב-5.2%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') במתיחות לקראת הודעת הריבית של הפדרל ריזרב. במהלך היום פורסמה ההחלטה שעמדה בתחזיות המוקדמות והמגמה בוול סטריט התייצבה על עליות של עד 1%. הנפט חזר לעלות וזינק בכ-6% ל-38.45 דולר והתשואות על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים חזרו לרדת ובסיומו של יום המסחר התייצבו ברמה של 1.92%.

 

האירוע המרכזי היום בשווקים היה כאמור החלטת הריבית של הפד. נזכיר כי בדצמבר הפד העלה את הריביות לראשונה מזה כעשור, ופרסם תחזית לפיה הוא יעלה את הריביות לפחות 4 פעמים ב-2016. עם זאת, ע"פ הערכות, בשל התנודתיות הגבוהה בשווקים, הפד יעלה את הריביות לכל היותר פעמיים. החוזים על הריבית משקפים לעת עתה סיכוי של 50% להעלאת ריבית נוספת בחודש יוני השנה.

מעבר להודעת הריבית, היום פורסמו נתונים הקשורים לשוק הדיור. אישורי הבנייה ירדו לרמה של 1.17 מיליון (בקצב שנתי) בפברואר, בעוד כלכלנים בשוק צפו שהנתון יוותר על כנו ברמה של 1.2 מיליון בקצב שנתי. במקביל, פורסמו התחלות הבנייה, שזינקו ב-5.2% לקצב שנתי של 1.18 מיליון יחידות דיור, הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר אשתקד. התחזיות בשוק עמדו על עלייה לקצב שנתי של 1.15 מיליון.

באותה השעה פורסם מדד המחירים לצרכן שהצביע על ירידה ברמת האינפלציה. המדד ירד ב-0.2% בפברואר, בעיקר הודות לירידה של 6% במחירי האנרגיה. מנגד, מחירי המזון עלו ב-0.2%. ב-12 החודשים האחרונים האינפלציה עלתה ב-1%, זאת לעומת קצב של 1.4% בינואר. יעד האינפלציה של הפד, נזכיר, עומד על 2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3% בפברואר וב-12 החודשים האחרונים טיפס ב-2.3%. 

במקביל, פורסמו נתוני התפוקה התעשייתית בחודש פברואר, שהצביעו על ירידה של 0.5%, בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.2%.

הנפט נסחר היום בעליות של כ-6% לאחר שנסוג מרף ה-40 דולר לחבית בימים האחרונים. היום הודיע שר האנרגיה של קטאר כי 15 יצואניות נפט גדולות שאחראיות על כ-73% מתפוקת הנפט בעולם, הסכימו לקיים פגישה ב-17 באפריל ולגבש הסכם בנוגע להקפאת התפוקה.  גורם נוסף שמשפיע על מחירי הנפט היום הוא נתון המלאים השבועי שפורסם ב-16:30 שעון ישראל. מלאי הנפט צמח בארה"ב ב-1.3 מיליון חביות בשבוע החולף, בעוד בשוק ציפו לעלייה חדה יותר בהיקף של 2.9-3.4 מיליון חביות. (לסיפור המלא)

 

טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על דחייה נוספץ בהשלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן. הפעם, תאריך היעד להשלמת העסקה נדחה לחודש יוני וזאת כאשר החברה ממתינה לאישור רשות הסחר הפדרלית בארה"ב.

פדקס  וחברת Williams-Sonoma צפויות לפרסם את תוצאותיהן לאחר סיום המסחר.