בלי ארנונה וחשבונות: בית חדש על גלגלים ב-78 אלף שקל

הכירו את ה-Life Pod: בית זעיר חדש על גלגלים שהחל להימכר בשוק וכולל מקלחת, מטבחון קטן, שירותים אקולוגיים וגם פאנלים סולאריים ■ כל הפרטים בווידאו

בית זעיר על גלגלים, Life Pod / צילום: וידאו
בית זעיר על גלגלים, Life Pod / צילום: וידאו

מהנדס וממציא בשם Michael R Weekes רצה לבדוק האם הוא יכול להקים בית על עגלה שנועדה לנשיאת אופנוע ים, ועדיין להוביל אותו עם מכונית סטנדרטית. התוצאה היא ה-Life Pod - בית זעיר שעשוי לשמש בעתיד כמחסה באזורי אסון או כפתרון לחסרי בית.

הבית, שנראה כמו קפסולה, עוצבה בהשראת טכניקות שפיתח האדריכל האמריקאי באקמינסטר פולר וכוללת שתי כיפות גאודזיות שחוברות יחדיו עם צילינדר בן עשר פאות. המבנה שמשקלו 680 ק"ג, בנוי מעץ, קצף TPO לאיטום, מעטפת סינטטית, שני חלונות וכניסה מדלת אחת. הבית הזעיר ששטחו 10 מ"ר, כולל מקלחת, כיור, מיקרוגל, מזרון כפול ושירותים אקולוגיים. החשמל מגיע מזוג פאנלים סולאריים שמפיקים 300 וואט וסוללה חשמלית.

לאחר שהאבטיפוס הראשונים של ה-Life Pod נבנה, Weekes לקח אותו לטיול בן 4 חודשים לאורך 1,287 ק"מ ברחבי ארה"ב. עכשיו הוא מציע את הדגם המשודרג תמורת 19,900 דולר, כלומר כ-78 אלף שקל, כאשר ערכת פאנלים סולאריים תעלה לכם בתוספת של 2,900 דולר. את הבית הזעיר על גלגלים תוכלו להזמין דרך האתר של Weeks והוא ישלח אליכם בתוך שלושה חודשים.