אחרי רווחי עתק בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהניבה ההשקעה במניות חברת הטכנולוגיה מובילאיי (Mobileye) לדלק רכב ב-2014, אתמול סיכמה החברה את השנה החולפת עם צניחה של 43% ברווחיה, שעדיין נותרו מרשימים והצטברו ל-415 מיליון שקל.
בדלק רכב , יבואנית רכבי מאזדה, פורד ו-BMW שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון, מציינים כי בנטרול שערוך ומכירת מניות מובילאיי הרווח הנקי השנתי שלה הגיע אשתקד ל-385 מיליון שקל - ירידה של כ-3% ביחס לרווח של קרוב ל-400 מיליון שקל ב-2014.
בסיכום הרבעון הרביעי אשתקד, הרווח הנקי של דלק רכב קפץ ביותר מפי חמישה והגיע ל-72 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 14 מיליון שקל בלבד ברבעון הרביעי של 2014, אז רשמה החברה הוצאות מימון (בניכוי מס) בהיקף של 50 מיליון שקל בגין ירידת ערך ההשקעה במובילאיי.
בפעילות השוטפת, היקף הכנסותיה של דלק רכב אשתקד ירד ב-10% ל-3.3 מיליארד שקל, בעיקר בהשפעת ההרעה הניכרת שהיא מציגה במכירות רכבי פורד. מכירות הרבעון הרביעי עמדו על 591 מיליון שקל - שחיקה של יותר מ-5% ביחס לרבעון המקביל ב-2014.
דלק רכב סבלה משנת פעילות שלילית במיוחד של המותג פורד, ובסיכום שנתי מכירות מותג זה צנחו ב-70% והתקרבו ל-2,500. בדלק רכב מייחסים את ההרעה בפעילות המותג למלאי מכוניות מצומצם ולדחיית מועדי ייצור של דגמים חדשים שהושקו, ובהם פורד אקספלורר, פורד EDGE ופורד KUGA, לרבעון האחרון של 2015.
הצניחה במכירות פורד הובילה לכך שבסיכום שנתי דלק רכב מכרה יותר מרכבי פלח היוקרה שלה, BMW ו-MINI, שם היא נהנתה מצמיחה שנתית של 36% בפעילות, ובסך הכול מכרה יותר מ-3,000 מכוניות משני מותגים אלה. מכירות המותג המרכזי - מאזדה, שמרו ברמה שנתית על יציבות ונותרו על קצת יותר מ-17,000 מכוניות, כך שסך מכירות המכוניות שלה נחלשו ב-18% ועמדו על כ-22,600.
מפילוח הכנסות מהדגמים המרכזיים שלה עולה כי מכירות רכבי מאזדה 3 הגיעו ל-805 מיליון שקל והיוו 24% מהכנסותיה השנתיות, וההכנסות מרכבי מאזדה Cx5 תרמו 453 מיליון שקל לסך ההכנסות והיוו כ-14% מסך ההכנסות. לעומת זאת, דלק רכב לא מכרה כלל רכבי פורד פוקוס, שבשנתיים הקודמות תרמו להכנסותיה מאות מיליוני שקלים.
למרות הירידה במכירות, שינוי תמהיל המכירות יחד עם שיפור בשערי מטבעות היבוא סייע לדלק רכב להגדיל את הרווח הגולמי שלה בשיעור מתון של פחות מ-1% ל-676 מיליון שקל, תוך שיפור שיעורו מהמכירות ל-20.4% לעומת 18.2% ב-2014. השורה התפעולית השנתית של דלק רכב נותרה ללא שינוי, ברמה של 531 מיליון שקל. עוד בדוחות מציינת דלק רכב, כי ב-2015 נוצרו לה הכנסות מימון נטו של 35 מיליון שקל, בעיקר משערוך ומימוש השקעה במניות מובילאיי.
במקביל לדוחות הודיעה דלק רכב אתמול על חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל לבעלי המניות שלה. מניית החברה נחלשה בשנה האחרונה בכ-5% והיא משקפת לחברה שווי של 3.3 מיליארד שקל.
פילוח מכירות דלק רכב לפי יצרן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.