חברת נמל אשדוד פרסמה בקשה לקבלת הצעות (RFI) לבחירת חברת ייעוץ בינלאומית המתמחה בתפעול נמלי ים - כך נודע ל"גלובס". החברה שתיבחר תייעץ לנמל כיצד להתכונן לתחרות מול הנמל הפרטי החדש שייבנה באשדוד. בין היתר תכין החברה תוכנית תפעולית לנמל הכוללת תחזיות מטענים, ניתוח האוניות שיפקדו את הנמל, מיפוי המתחרים באזור וניתוח חלופות פיתוח שונות.
נזכיר כי בימים אלה נבנים שני נמלים חדשים בישראל - "נמל המפרץ" בחיפה ו"נמל הדרום" באשדוד. חברת נמלי ישראל מקדמת את מיזמי הענק בהשקעה של מיליארדי שקלים, כדי לייצר תחרות מול שני הנמלים הגדולים הקיימים. הנמלים החדשים צפויים להיכנס לפעילות בשנת 2021. ההכרזה על הקמת הנמלים החדשים התקבלה בסערה בנמלים הקיימים. בחברות הנמל חששו כי הנמלים החדשים, שבהם ייבנו רציפי עגינה עמוקים ורחבים שמאפשרים כניסה של אוניות מודרניות ומתקדמות, יפגעו בהן באופן אנוש.
וכך, בחודש ינואר השנה סיכמו משרדי האוצר והתחבורה, ועד הנמל והסתדרות העובדים בנמל על הסכם הרפורמה בנמל אשדוד. ההסכם כולל רכישת מנופים חדשים ושדרוג ישנים במאות מיליוני שקלים, רשת ביטחון לנמל ל-10 שנים למקרה שתנועת המכולות תהיה נמוכה מהצפוי, שדרוג רציף 21 והסבת שני רציפים למטען כללי, העברת 95 עובדים לחברת נמלי ישראל והגדלת סל התרבות של העובדים ב-1.5 מיליון שקל. הסכם מול נמל חיפה עדיין לא נחתם.
במסגרת ההערכות לתחרות, מינה המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, צוות שיישם את התכנון ואת הקמת התשתיות שהוסכמו. הצוות מורכב מחברי הנהלת הנמל וממהנדסים. כעת מעוניין הצוות לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ בינלאומית, שתעזור בקידום התכנון וההקמה של התשתיות הנדרשות.
החברה הבינלאומית תכין תוכנית תפעולית לנמל הכוללת, בין השאר, תחזיות מטענים, ניתוח האוניות שיפקדו את הנמל, מיפוי המתחרים באזור וניתוח חלופות פיתוח שונות במכולות ומטען כללי. עוד תבצע חברת הייעוץ סקרים לאיתור צווארי בקבוק לשיפור שיטות עבודה תפעוליות במטען כללי ומכולות, ותלווה את הנמל בתהליך שיפור שיטות אלו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.