הרשתות הקמעונאיות טיב טעם ועדן טבע מרקט מפסיקות את ההתקשרות עם משרד הפרסום ליאו ברנט - כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות, צפויים התקציבים - שעמדו יחד ב-2015 על כ-3.7 מיליון שקל - לצאת למכרז בשבועות הקרובים, אף שבליאו ברנט כבר עובדים על קמפיין לקראת פסח.
טיב טעם אינה קבוצת הקמעונאות היחידה שנערכת מחדש לעידן שבו כוחן של רשתות המזון שאינן נמנות עם הרשתות הגדולות הולך וגדל. כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה בחרה גם רשת ויקטורי לראשונה במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, כמה חודשים לפני כן בחרה רשת חצי חינם בראובני-פרידן, והקדימה אותה יינות ביתן שהימרה על יהושע TBWA.
תקציב הפרסום של טיב טעם מטופל במשרד ליאו ברנט עוד מלפני הרכישה על-ידי קבוצת פובליסיס העולמית, אז נשא המשרד את השם רגב-קויצקי. הקו הפרסומי של טיב טעם נשען על חוויית הרשת האחרת, השונה מכל סופר אחר ברמת המוצרים. הקמפיין הבולט ביותר עד כה היה עם כוכבת הסדרה "מעושרות", ניקול ראידמן, ונשא את הסלוגן "גם לסופר יש טעם".
לפני כ-7 חודשים רכשה טיב טעם את רשת עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומית, ותקציב עדן טבע מרקט הגיע לליאו ברנט.
בעבר עמד תקציב טיב טעם לבדה על כ-10 מיליון שקל. ב-2014 עמד התקציב על כ-5 מיליון שקל, ואשתקד צנח לכ-1.7 מיליון שקל בלבד. גם תקציב עדן טבע מרקט, שעמד בימיה הטובים על למעלה מ-5 מיליון שקל, ירד בשנה שעברה לכ-2 מיליון שקל בלבד. יצוין כי הרשתות הקמעונאיות צמצמו אשתקד את תקציבי הפרסום שלהן, וחלקן חזרו לפרסם רק בחודשים האחרונים.
בקבוצת טיב טעם הכחישו עד עתה באופן רשמי את הכוונה להיפרד מליאו ברנט, אך בפועל זה זמן מה שהרשת בוחנת אפשרות להתקשרויות אחרות. אחת הסיבות שבגללן נמנעו מהמהלך הוא הקשר ההדוק בין מנכ"ל ליאו ברנט לשעבר, גיא קלנר, ובין אנשים בקבוצה. לאחרונה פרש קלנר מתפקיד המנכ"ל לצורך תפקיד רוחבי בפובליסיס, מהלך שכנראה הוריד את הבלם האחרון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.