חברת פרידנזון , הפועלת בתחומים של הובלה ולוגיסטיקה, אחסנה, שילוח בינלאומי ותחבורה ירוקה (מיזם השכרת האופניים "תל אופן") רשמה ברבעון הרביעי של 2015 הכנסות שיא של כ-40 מיליון שקל, עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל ב-2014. הרווח התפעולי ברבעון האחרון עמד על כ-4.5 מיליון שקל, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל ב-2014; והרווח הנקי הסתכם בכ-2.7 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.
בשנת 2015 כולה הסתכמו ההכנסות בכ-149 מיליון שקל, גידול של כ-2.3%. הרווח התפעולי הצטמק ב-5.7% לרמה של כ-14.5 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-9.1 מיליון שקל, בדומה לרווח שנרשם בשנת 2014. מניית פרידנזון הגיבה לדוחות בעלייה של כ-7% במהלך המסחר בבורסה והשלים עלייה של 33% בשנה האחרונה לשווי שוק השל כ-92 מיליון שקל.
מהדוח עולים נתונים מעניינים על מיזם השכרת האופניים תל אופן, שהחל לפעול ב-2011 בת"א ושבו מחזיקה פרידנזון 45% מהמניות. מתברר שההכנסות מהשכרת אופניים רשמו ב-2015 ירידה של כ-1% והסתכמו בכ-14.4 מיליון שקל, על רקע ירידה של כ-21% במספר המנויים שהסתכמו בסוף 2015 בכ-12 אלף, לעומת כמעל 15 אלף מנויים בסוף 2014. זאת בשעה שמספר תחנות העגינה (בכל תחנה יש כ-10 זוגות אופניים) גדל מ-182 ל-204.
על רקע הרחבת מערך התל אופן לערים רמת-גן וגבעתיים במהלך 2015 (בכל עיר הוקמו 10 תחנות עגינה) קפצו ההכנסות מהקמת התשתיות להשכרת האופניים מכ-1.2 מיליון שקל ב-2014 לכ-7.2 מיליון שקל ב-2015 כך שבסך הכל רשם המיזם גידול נאה בהכנסות מ-15.7 ל-21.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי של תל-אופן עמד על כ-1.6 מיליון שקל לעומת כ-160 אלף שקל ב-2014 והרווח הנקי לאחר מס עמד על כ-1 מיליון שקל לעומת איזון ב-2014.
בחודש מארס אשתקד חנכה החברה מרכז לוגיסטי חדש בעורף הנמל באשדוד בשטח של כ-6,000 מ"ר על שטח כולל של 22 דונם. המרלו"ג נמצא בתפוסה מלאה והחברה נערכת להגדלת שטחו. בנוסף זכתה החברה במכרז של חברת נמלי ישראל להפעלת מסוף רכבת למטענים ושימוש בשטח לוגיסטי הצמוד לו בשטח כולל של כ-110 דונם הנמצא בעורף נמל אשדוד.
גידי אלטמן, יו"ר פרידנזון, ציין כי "החברה מסכמת שנה של בניית ערך. פרידנזון פעלה בשיטתיות בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלה והרחיבה בצורה ניכרת את התשתיות שלה, בין היתר, הגדלת שטחי האחסנה בכפי שלושה וקבלת רישיון מכס להפעלת מסוף הרכבת והמטענים, מהלכים שיאפשרו גידול מואץ של החברה בשנים הקרובות. בנוסף חתימת ההסכם האסטרטגי עם חברת נמלי ישראל יהווה מנוע צמיחה משמעותי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.