אחרי שמשרד הכלכלה הודיע כי לא יאפשר לתנובה לייבא בשר טרי עבור רשתות השיווק על חשבון המכסות שלהן, רשת יינות ביתן משיקה מותג פרטי בבשר שהיא מייבאת באופן ישיר.
היום (ד') הכריז משרד הכלכלה על חלוקת מכסה ליבוא 1,500 טון בשר טרי נוספים ללא מכס, כך שהמכסה השנתית הגיעה ל-6,120 טון. מכסה זו חולקה בין קבוצת נטו המייבאת בשר טרי "אנגוס" עבור רשת שופרסל, רשת מחסני השוק, יוחננוף, רמי לוי, עוף ירושלים שהחל להפעיל את הקצביות ברשת רמי לוי שיווק השקמה, ועזרא לאטי מחברת מעדני הטלה.
לדברי משרד הכלכלה, המכסות חולקו לחברות שהוכיחו יכולת יבוא בפועל בחודשים האחרונים, במטרה להביא להגדלת התחרותיות בשוק והפחתת יוקר מחירי הבשר. בשבוע הבא יחולקו מכסות ליבוא בפטור ממכס של ירקות קפואים, שמן זית ומיץ ענבים.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, אמר כי "משרד הכלכלה והתעשייה מצפה שההטבות הגלומות ביבוא מוצרי המזון הפטורים ממכס, יגולגלו לטובת המחיר הסופי לצרכן. ועדת המכסות תעקוב אחר המחירים של הספקים השונים שזכו להקצאות פטורות ממכס, ותקבל החלטות בנוגע להקצאות נוספות שיחולקו בהמשך השנה, על בסיס המחירים בהם משווקים הזוכים את הסחורה המיובאת לרשתות ולצרכנים".
לדברי יאיר שירן, יו"ר ועדת המכסות ומנהל מינהל תעשייה, "הבחירה בזוכים מבוססת על בחינה של מכלול פרמטרים, בהם היכולת לנצל באופן מידי את ההקצאות ליבוא בשר בקר, יכולת הפצה והגעה למגוון רחב של לקוחות ברחבי הארץ ותרומה לתחרות בענף ולהפחתת יוקר המחיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.