רכבת ישראל מסכמת היום (ה') את הרבעון הרביעי ואת שנת 2015. בשורה העליונה החברה מדווחת על הכנסות של 575 מיליון שקל ברבעון הרביעי ירידה של כ-5%. ההכנסות בשנה החולפת הסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל, ירידה של כ-28% לעומת ההכנסות ב-2014.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-211 מיליון שקל ב-2015, לעומת 1.1 מיליארד שקל ב-2014, בעוד הרווח הנקי הסתכם בכ-17.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי וכ-265 מיליון שקל בשנה החולפת, צניחה של כ-83% ברווח השנתי. הרווח היוצא דופן ב-2014 נבע בעיקר בשל הכנסות נוספות שקיבלה הרכבת מהמדינה בשל הסכם הסובסידיות.
במהלך 2015 בוצעו ברכבת ישראל כ-52.8 מיליון נסיעות, מול 48.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-9% . ביחס לשנים 2009-2011 נרשם גידול של כ-40%.
ההכנסות מהסעת נוסעים בשנת 2015 הסתכמו בסך של כ-775 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-713 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ממוצע הנסיעות היומי עמד על כ-200 אלף נסיעות ביממה, גידול של כ-10% בהשוואה ל-182 אלף נסיעות אשתקד.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, רו"ח חוסאם בשארה, ומנכ"ל החברה, בעז צפריר: "חברת רכבת ישראל ממשיכה להראות רווחים ותוצאות חיוביות בקשת מרכיבי השרות ללקוחותינו, זאת, במקביל לתנופת פיתוח עצומה שכבר באה לידי ביטוי בשנת 2015 בפתיחת רכבת הנגב ותחנותיה. החברה גאה בהישגיה, ותוצאות העבודה המאומצת שנעשית יום יום במשך השנים האחרונות משתקפות במספר ההולך ועולה של נוסעי הרכבת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.