ההאטה בשוק המזון משפיעה גם על רשת ויקטורי , שחתמה את שנת 2015 עם עלייה של 9.1% במכירות לשיא של 979.4 מיליון שקל, אך המכירות בחנויות זהות נשחקו ב-1%. הרבעון הרביעי אשתקד סימל התאוששות, כשויקטורי נהנתה מגידול של 15.8% במכירות כתוצאה מפתיחת 5 סניפים נוספים, אך גם המכירות בחנויות זהות עלו ב-5.1%.
רשת ויקטורי, הנסחרת לפי שווי של 431 מיליון שקל, מפעילה 41 סניפים בפריסה ארצית. הרווח הגולמי של ויקטורי עלה ב-9.7% והסתכם ב-225.7 מיליון שקל. שינוי הסכמי הסחר בעקבות חוק המזון הביא לעלייה מזערית בשיעור הרווח הגולמי מ-22.9% ל-23%.
למרות העלייה במכירות, הרווח התפעולי של ויקטורי ירד חדות ב-10.3% והסתכם ב-25.4 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 28.3 מיליון שקל. הירידה ברווח הגולמי באה בעקבות עלייה חדה של 13.7% בהוצאות המכירה והשיווק. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי המשיך להישחק מ-3.1% בשנת 2014 ל-2.6% אשתקד. את השורה התחתונה חתמה ויקטורי עם צניחה של 24.4% ברווח הנקי שהסתכם ב-16.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 21.6 מיליון שקל שנה קודם לכן.
בתחום הפירות והירקות ויקטורי נהנתה משיעור הרווחיות הגולמית הגבוה ביותר, שעלה מ-32.4% ל-32.9%. הקטגוריה השנייה בעלת שיעור הרווח הגולמי הגבוה (27.1%) היא מזון מצונן וקפוא, ואילו התחום שזוכה לרווחיות הנמוכה ביותר הוא הבשר הטרי והקפוא, שבה עמדה הרווחיות הגולמית על 15.7% בלבד.
אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, אומר ל"גלובס" כי "הרבעון הרביעי שינה מגמה בביצועים ותיקן גם את המכירות וגם את הרווח התפעולי, שהגיע ל-2.9% ברבעון. הדוח מתייחס לפעילות של 30 סניפים, כאשר בפברואר השנה התחלנו בתהליך פתיחה של 12 סניפים, שהאחרון בהם ייפתח בעוד יומיים בעכו. אלה סניפים שרכשנו מאלון רבוע כחול וממגה והמשמעות היא שהרשת הכפילה את שטחי המסחר שלה השנה בהשוואה לשנה שעברה. קצב המכירות ברבעון הרביעי מסמל כבר קצב מכירות שנתי של יותר ממיליארד שקל".
רשת ויקטורי דיווחה בעבר כי היא מנהלת מגעים עם הרשת האירופית קארפור לכניסה לשותפות בויקטורי. לדברי רביד, "קארפור חיכו לדוחות של סוף השנה, ואנחנו ממתינים לראות מה הם מחליטים".
- על איזו מתווה דיברתם אתם?
"גם זיכיון, שאקבל זיכיון שלהם לפתיחת סניפים של קארפור בארץ, וגם שותפות".
- יש להם רצון לפעול בישראל?
"כן. המצב הגיאופוליטי במצב בצרפת ובלגיה לא טוב ומן הסתם, עסקה כזאת מושפעת מהמצב הגיאופוליטי, ואני מקווה שזה לא ישפיע על מקבלי ההחלטות".
המספרים של רשות השיווק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.