רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה מפרסמת היום (ג') את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2015 והסיכום השנתי. בזכות הפתיחה של הסניפים החדשים הרשת הגדילה את המכירות בשנת 2015 ב-16.8% לכ-3.98 מיליארד שקל.
במהלך שנת 2015 פתחה הרשת 5 סניפים חדשים (בכרמיאל, כפר-סבא, נתניה צפון, קריית שמונה ואשקלון). פתיחת הסניפים החדשים הגדילה את שטחי המכירה של החברה לכ-56,156 מ"ר, לעומת כ-42,766 מ"ר בשנת 2014. עם זאת, נרשמה ירידה במכירות למ"ר, מכיוון שחלק מהסניפים נפתחו באזורים דלילי אוכלוסייה.
למרות הגידול במכירות, ניכרת צניחה ברווחיות החברה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-98 מיליון שקל (2.46% מהמכירות) בשנת 2015, בהשוואה לכ-123.5 מיליון שקל (3.6% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 20.6%. ירידה זו מוסברת על-ידי הגידול בהוצאות המכירה והשיווק וכן על-ידי הוצאות פתיחת הסניפים החדשים בשנת 2014 ו-2015.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עלו בכ-15.7% לכ-988.8 מיליון שקל; הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-16.5 מיליון שקל. בשנת 2015 חילקה רמי לוי שיווק השקמה דיבידנדים בסך של כ-60 מיליון שקל. בנוסף החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד נוסף בסך של כ-10.5 מיליון שקל.
עלות השכר של מנכ"ל החברה, רמי לוי, וסמנכ"לית החברה, עדינה לוי, אשתו של רמי, הסתכמה בכ-3.39 מיליון שקל. השכר השנתי של סמנכ"ל תפעול, שמוליק לוי, עמד על כ-977 אלף שקל.
רמי לוי, מנכ"ל החברה, מסר כי "רשת רמי לוי המשיכה ברבעון הרביעי של שנת 2015 לדבוק באסטרטגיית החברה מזה 38 שנה: במרכזה הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה המוצע ללקוחות שלא על חשבון איכות ושירות והצבת טובת הצרכן בראש סדר העדיפויות".
לוי הוסיף כי "בשנת 2016 נמשיך במגמת הצמיחה ונפתח 9-10 סניפים נוספים (בבת-ים, ראשון-לציון, חדרה, לוד, באר-שבע, רחובות, מבשרת ציון, אריאל, חולון ובית שמש), מתוכם 5 סניפים שנרכשו מחברת מגה קמעונאות".
המספרים של רשות השיווק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.