נמשכת ההרעה בתוצאות של קבוצת בריל . הקבוצה, שנפגעה בעבר קשות מהפסקת ייצור הנעליים לצה"ל, מתקשה להתרומם במגזרי פעילותה האחרים. הקבוצה חתמה את שנת 2015 עם הפסד של 3.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4.2 מיליון שקל בשנת 2014. בריל מחזיקה ברשתות: גלי, סולוג, לי קופר, ניין ווסט, אן קליין, איזי ספיריט וכל נעל סנטר. בנוסף, היא מחזיקה ב-50% מהמותגים נאוטיקה וטימברלנד, באמצעות חברת SBN.
מכירות הקבוצה עלו אשתקד ב-12.7% והסתכמו ב-619.8 מיליון שקל. הפעילות כולה נהנתה מרווחיות גולמית של 50%, שהתבטאה בשחיקה לעומת שיעור של 53.2% בשנת 2014. הרווח התפעולי צנח חדות ב-67% והסתכם ב-4.2 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח תפעולי של 12.7 מיליון שקל. במקביל, שיעור הרווחיות הגולמית ירד מ-2.3% ל-0.7% בלבד.
המכירות של בריל פאשן, הכוללות את רשת לי קופר, עלו בשיעור מזערי של 1.5% כתוצאה מפתיחת חנויות, כשהרשת כולה סבלה מחנויות זהות. הפעילות הניבה רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל (1.8% מהמכירות). הפעילות הרווחית ביותר של החברה היא החזקתה ב-SBN כאמור, שהניבה רווח תפעולי של 24 מיליון שקל על מכירות של 161.8 מיליון שקל.
לחברה יש שתי פעילויות הפסדיות. תחום שיווק הנעליים מחברת סופר ברנדס הניב הפסד של 167 אלף שקל, אך ההפסד התפעולי העיקרי, בהיקף של כ-4 מיליון שקל, נגרם במגזר שיווק ביגוד ואביזרים מיבוא ורכש מקומי בחברה.
חברת בריל מתכננת להרחיב את פעילותה השנה באמצעות כניסה למכירות מקוונות, ובכוונתה להשיק אתר כזה עוד השנה. לחברה מועדון לקוחות המונה 200 אלף חברים, ובכוונתה לצרף אליו גם את הרשתות נאוטיקה וטימברלנד.
יצוין כי במהלך 2015 ביצעה החברה שורה של שינויים ארגוניים במטרה להתייעל ולשפר את יכולתה להתמודד בתחרות המתגברת בשוק. במסגרת זו בוצעו שינויים פרסונליים בתפקידי הסמנכ"לים, מחסני החברה אוחדו והועברו למרלו"ג חדש ביבנה, וכן הועברו משרדי החברה.
תוצאות בריל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.