אירופה ננעלה בירידות: "לשווקים חסר זרז"

היום: פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס ■ סקר ביפן: סנטימנט העסקים הגדולים בשפל של כ-3 שנים ■ מדד מנהלי הרכש הסיני מעל התחזיות - והצביע על התרחבות כלכלית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה פתחו היום (ו') את הרבעון השני של השנה בירידות שערים על רקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, ולקראת פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, ב-15:30 שעון ישראל. כעת מאותתים החוזים העתידיים על ירידות שערים בניו יורק.

 

משרד העבודה האמריקאי יפרסם את דוח העבודה למארס, עם תחזיות מוקדמות לתוספת של 206 אלף משרות, לאחר תוספת 242 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.9%.

שלשום פורסם סקר ADP, הנתון המקדים לדוח תעסוקה, והצביע על הוספה של 200 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות להוספה של 205 אלף.

הדוח מגיע על רקע דבריה של נגידת הפד ילן השבוע, לפיהם הבנק המרכזי יאט את קצב העלאות הריבית השנה - עובדה שעודדה את שוקי המניות ושלחה את הדולר לירידות.

"נראה כי לשווקים חסר זרז שיכול להוביל לעליות משמעותיות", סיכמו בקצרה את יום המסחר ב-IG.

באסיה ננעל שבוע המסחר בירידות שערים, כשמדד הניקיי היפני בלט לשלילה.

 

סקר Tankan מטעם הבנק המרכזי היפני לחץ על השווקים ביפן כשהראה כי סנטימנט העסקים הגדולים במדינה נמצא בשפל שלא נראה מזה כ-3 שנים, עם תחזית להמשך היחלשות גם ברבעון השני של השנה.

מנגד, נתון מאקרו שהיכה את התחזיות בסין. מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני עלה בחודש מארס ל-50.2 נקודות לעומת תחזית לקריאה של 49.3 נקודות. זוהי הפעם הראשונה מאז יולי אשתקד שהמדד עולה מעל 50 נקודות, הנקודה המבדילה בין התרחבות כלכלית להתכווצות.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]