הקהל יצא מגדרו כאשר אלון מאסק חשף בסוף השבוע את הטסלה מודל 3, דגם עממי של הרכב החשמלי הפופולרי שתג המחיר שלו בארה"ב עומד על 35 אלף דולר.
יותר מ-130 אלף הזמנות התקבלו במשרדי טסלה ב-24 השעות שאחרי החשיפה. סקר שנעשה לפני ההשקה על ידי הברוקר Evercore ISI, חזה 55 אלף הזמנות ב-72 השעות הראשות ו-117 אלף הזמנות עד סוף השנה. ההזמנות החזקות הזניקו את מניית טסלה ב-8%.
הטסלה מודל 3 מסוגלת לגמוע מרחק של כ-350 ק"מ על הטענה אחת של הסוללה, והיא צפויה לעלות לקו הייצור בשנה הבאה ותהיה מוכנת למסירה בארה"ב בסוף 2017.
"באופן כללי הקילוואט של הסוללה צריך להיות נמוך יותר מזה של המודל S. זאת אחת הסיבות שהוא זול יותר, ושיש לו טווח נסיעה קצר יותר", מציין דייב וויסטון, אנליסט במורנינגסטאר.
בשוק העריכו כי המכונית החדשה היא בבחינת "להיות או לחדול" עבור טסלה. המודל 3 הוא קריטי עבור יצרנית המכוניות החשמלית, ששואפת למכור 500 אלף מכוניות עד שנת 2020.
המודל 3 יתחרה בשברולט בולט EV של ג'נרל מוטורס, שצפוי להיחשף בהמשך השנה עם תג מחיר של כ-35 אלף דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.