כך לאחר 109 שנים, חברת נתיבי ישראל הניחה את פס המסילה האחרון בפרויקט רכבת העמק החדשה אשר תיסע בין חיפה לבית שאן שאורכה מתפרש על פני 60 ק"מ. נסיעת המבחן על הפסים החדשים התקיימה בהשתתפות וותיקי העמק שבילדותם נסעו ברכבת הישנה-החיג'אזית.
במסגרת העבודות להנחת הפסים והאדנים, פוזר מדי יום על תוואי המסילה, מצע של 800 טון חצץ , עליו הונחו 600 מטרים של פסים ואדני רכבת. האדנים החדישים מיוצרים כיום בישראל והינם מבטון קשיח שיספגו את משקל וזעזועי הרכבת הכבדה. משקל פסי הרכבת כ- 60 קילו למטר והם עשויים מפלדה. סה"כ הושקע בתוואי רכבת העמק החדשה 4 מיליארד שקלים.
במסגרת עבודות הקמת הרכבת מוקמים 26 גשרים באורך כולל של 5.5 ק"מ וחציבת שלוש מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של 900 מטר. הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות ממוצעת של 160 קמ"ש ותאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה תוך כ- 50 דקות, כולל עצירה בכל חמש התחנות: לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק- כפר ברוך, עפולה ובית שאן. התחנות נמצאות בשלבי גמר עבודות ו רובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות כשהן תוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.