עליות שערים בבורסות אירופה; הקאק עלה בכ-0.5%

השווקים באסיה ננעלו במגמה מעורבת בתגובה ראשונה לדוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שפורסם ביום ו' ■ הין היפני התחזק מול הדולר

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות אירופה, בהמשך תגובה לדוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שפורסם ביום ו'. כעת מאותתים החוזים העתידיים על מגמה חיובית בוול סטריט.

 

המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 215 אלף משרות, בעוד קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על תוספת של כ-200 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-5%.

על אף הדוח, ולאור דברי נגידת הפד ילן בשבוע שעבר כי הפדרל ריזרב צפוי להאט את קצב העלאות הריבית בארה"ב, רוב מוחלט של התחזיות הוא כי הפד יימנע החודש מלהעלות ריבית.

"נתוני התעסוקה בארה"ב היו ניטרליים. הם לא היו טובים מספיק כדי להעלות את ספקולציות כי הפד יקדים העלאת ריבית, ולא היו גרועים מדי על מנת להשריש חששות לבריאות הכלכלה", ציינו ב-Ichiyoshi Investment Management.

 

הנפט  המשיך לרכז עניין על רקע המשך חילוקי הדעות בין יצרניות הנפט הגדולות דוגמת סעודיה לבין איראן, אשר מסרבת לעת עתה להגביל את תפוקת הנפט.

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, בתגובה ראשונה למעשה לדוח התעסוקה האמריקאי. הבורסות בסין ובהונג-קונג סגורות לרגל חופשה. 

 

הין היפני המשיך להתחזק מול הדולר, והוריד את מניות חברות הייצוא הגדולות במדינה דוגמת Toyota  ו-Honda , שכן ין חזק רע להן, בעוד הן באות להמיר רווחים משווקים בינלאומיים למטבע המקומי. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]