ירידות שערים בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט ירד בכ-3%

בכיר בפד צוטט היום כמי שאומר שהריבית בארה"ב תעלה מהר מכפי שהמשקיעים חושבים ■ המשקיעים המשיכו להגיב לנתוני התעסוקה מיום שישי ■ הנפט ריכז עניין וסגר בירידות חדות

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בניו יורק התנהל היום (ב') בירידות שערים קלות וזאת לאחר שהחוזים העתידים הצביעו על פתיחת מסחר חיובית, נתוני המאקרו מיום שישי האחרון ומחירי הנפט ממשיכים להיות בלב העניינים. רק נתון מאקרו אחד יפורסם היום אחרי הפתיחה. ביום שישי רשמו המדדים האמריקאים עליות שערים בתגובה לפרסום נתוני מאקרו חיוביים: מדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.9% ודאו ג'ונס טיפס ב-0.6%.  

 

בזירת המאקרו, פורסמו נתוני הזמנות ממפעלים לחודש מארס שירדו ב-1.7%. התחזיות היו לירידה של 1.6% וזאת בהמשך לעלייה של 1.6% בחודש הקודם. 

הנפט   המשיך לרכז עניין ונסחר בתנודתיות על רקע המשך חילוקי הדעות בין יצרניות הנפט הגדולות, דוגמת סעודיה לבין איראן, אשר מסרבת לעת עתה להגביל את תפוקת הנפט.  

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, בתגובה ראשונה למעשה לדוח התעסוקה האמריקאי. הבורסות בסין ובהונג-קונג סגורות לרגל חופשה.

בורסות אירופה סגרו היום בעליות שערים, כאשר ברקע פרסום נתון האבטלה בגוש האירו. שיעור האבטלה באירופה ירד ל-10.3% בחודש פברואר מ-10.4% בינואר וזוהי רמתו הנמוכה מאז אוגוסט 2011. שיעור האבטלה הנמוך ביותר נרשם בגרמניה - 4.3% והגבוה ביותר ביוון - 24%. 

נזכיר כי ביום שישי האחרון התפרסם דוח תעסוקה לחודש מארס ושלח את הבורסות לעליות. על-פי הדוח, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 215 אלף משרות, בעוד קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על תוספת של כ-200 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-5%.

אנליסטים רבים מפרשים את הדוח כאישור לדבריה של יילן משבוע שעבר שיש להאט את קצב העלאות הריבית. "נתוני התעסוקה בארה"ב היו ניטרליים. הם לא היו טובים מספיק כדי להעלות את ספקולציות כי הפד יקדים העלאת ריבית, ולא היו גרועים מדי על מנת להשריש חששות לבריאות הכלכלה", ציינו ב-Ichiyoshi Investment Management.

מאידך, נתון מאקרו נוסף מארה"ב לא הותיר ספקות והפתיע לטובה ביום שישי האחרון: מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני (ISM) בחודש מארס, עלה לרמה של 51.8 נקודות כשהתחזיות היו לעלייה ל-50.8 נקודות לאחר קריאה של 49.5 נקודות בחודש פברואר. העלייה החדה בנתון מצביעה על התרחבות בענף היצרני של ארה"ב. 

 

מניית וירג'ין אמריקה (סימול VA) ריכזה עניין לאחר שבטרום מסחר זינקה בכ-38% וזאת לאחר ההודעה של חברת אלסקה אייר גרופ (סימול ALK) שתרכוש אותה תמורת 57 דולר למניה. 

מניית טסלה מוטורס   ריכזה עניין גם היום, וזאת לאחר שהחברה השיקה בשבוע שעבר דגם חדש של הסדאן החשמלית שלה. בטרום מסחר המניה עולה ב-4% לאחר ההודעה של מנכ"ל החברה אלון מאסק כי הוזמנו כבר יותר מ-276,000 מכוניות. 

מניית אפל  נסחרה היום על רקע העלאת מחיר היעד שלה ל-150 דולר על-ידי כלכלני הבנק קרדיט סוויס.