נעילה שלילית בוול סטריט; התשואות על האג"ח ירדו

הזהב השחור מתקשה לחצות את רמת 36 הדולרים לחבית ■ עיני המשקיעים יופנו אל הנאומים של מספר חברי הפד בהמשך השבוע ■ מאקרו: הגירעון המסחרי עלה בחדות ל-47.1 מיליארד דולר הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות

וול סטריט3 / צילום: רויטרס
וול סטריט3 / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בירידות שערים. היומן הכלכלי השבועי יחסית ריק מנתוני מאקרו חשובים, אירועי הבנק הפדרלי יעמדו במוקד תשומת לב המשקיעים. מחר צפויים להתפרסם הפרוטוקולים מוועדת השוק הפתוח של הפד, אשר אמורים לשפוך מעט אור בכל הנוגע להעלאות הריבית. בנוסף לכך, ביום חמישי יתקיים אחד האירועים החשובים של שבוע מסחר זה - הפגישה של הנגידה ג'נט ילן עם ארבעת הנגידים הקודמים לה. המשקיעים ימתינו להתייחסותם לכלכלה האמריקאית ומדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי. אתמול וול סטריט סגרה בירידות של עד כ-0.5%.

 

בזירת המאקרו התפרסם היום המאזן המסחרי של ארה"ב, הנתון היה קשה ומצביע על התרחבות ל- 47.1 מיליארד דולר כאשר הצפי היה להתרחבות הגרעון בחודש מארס ל-46.2 מיליארד דולר לעומת גרעון של 45.7 מיליארד בחודש הקודם.

מדד מנהלי הרכש של המגזר הלא יצרני (ISM), המדד שמצביע על התרחבות כלכלית במגזר המסחר והשירותים עלה ל-54.5 נקודות וזאת בעוד האנליסטים צפו עלייה לרמה של 54 נקודות במארס בהשוואה ל-53.4 נקודות בחודש פברואר.   

בשוק האג"ח הממשלתי נרשם היום ראלי כשהתשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ירדו ב-4 נקודות לתשואה של 1.72%. 

גם המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בנטייה ברורה לירידות. הבורסה ביפן ירדה בכ-2.4%, כאשר הין החזק ממשיך להעיב על המדדים. גם הבורסות באירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. הסיבה העיקרית לירידות בשוקי העולם היא המשך היחלשות הנפט. הזהב השחור ממשיך לאבד מערכו גם היום בצל חששות המשקיעים כי היצרניות הגדולות לא יגיעו בסופו של דבר להסכם המאפשר ריסון התפוקה, וזאת בנוסף לירידה בביקושים לנפט שנרשמה בארה"ב. 

מדד מנהלי הרכש (PMI) בגוש האירו לחודש מארס גם הוא לא מוסיף בריאות למשקיעים, כשהצביע על ירידה ל-53.1 נקודות לעומת תחזיות לקריאה של 53.7 נקודות.

מניית Allergan PLC (סימול: AGN) עלתה בסיומו של יום וזאת לאחר שבטרום המסחר ירדה ביותר מ-20% לאחר כלליי מס חדשים של משרד האוצר האמריקאי שעלולה לסבך את הרכישה שלה על-ידי פייזר 

מניית וולט דיסני  נסחרה בצל ההודעה על עזיבת מנהל התפעול הראשי שלה.