ללכת חכם: מיזם Walk Inn Israel מתרחב לאזורים נוספים

האפליקציה מציעה חבילות טיול לטרקים עצמאיים ודואגת לכול: ממסלול דרך סחיבת ציוד ועד מקום הלינה

חבלבל השילח פורח בוורוד / צילום: יותם יעקבסון

באירופה, בצפון אמריקה ובניו-זילנד טרקים מאורגנים הם דבר מוכר וידוע. התייר המזדמן, שמעוניין להכיר חבל ארץ לעומק, לחצות אותו במו רגליו ולפגוש באופן בלתי אמצעי את תושבי המקום הנקרים בדרכו, יכול לעשות זאת ללא קושי. עומדים לרשותו שבילים מסומנים בבירור וחברות טיולים הממליצות על מסלולי טיול ומסייעות בבחירת מקומות לינה, מניידות את הציוד שלו ממקום לינה אחד למשנהו, כך שהתייר יכול לצעוד כשרק תיק ליום טיול על גבו. כיום יש אפילו שלל אפליקציות שבעזרתן למעשה לא ניתן ללכת לאיבוד, שכן הן מאותתות עם כל סטייה מהשביל.

בדרך הטיול הזו קיים אמנם ממד שבלוני, ויש מי שיראה במסלולים המוצעים נתיבים שחוקים שכבר נרמסו על-ידי עשרות מטיילים לפניו, אולם יש להם גם צד אחר: הם נבחרים בקפידה, מציעים נופים מגוונים, מדודים מבחינת הזמן שהם אמורים לקחת ומידת הקושי הפיזי הכרוך בהם, והם מאורגנים מבחינה לוגיסטית, כך שמי שאין לו הידע, או הזמן והרצון להתעסק בתכנון קפדני של מסלול יכול לרכוש חבילת טיול ומיד להתחיל ללכת.

לאחרונה הוקם מיזם מסוג זה גם בישראל: Walk inn Israel (בשלב זה האתר בעברית, באנגלית ובגרמנית). ההוגה והמפעיל אותו הוא אלון גלעין, תושב כפר תבור. גלעין עמד על המחסור הכמעט מוחלט בחבילות טיול לתיירים פרטיים, המבקשים לתור את הארץ לעומק אבל לא במסגרת מאורגנת, והחליט להרים את הכפפה.