בצל וול סטריט: בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים

מגמה שלילית במחירי הנפט ■ אחה"צ התפרסמו הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי באירופה 

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה שלילית בצל הירידות בוול סטריט ולאחר שינוי הכיוון של מחיר הנפט  ובהמשך לפרסום הפרוטוקולים הבנק המרכזי האירופי. מהפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הECB עולה כי הריביות השליליות שהונהגו באירופה היו מאוד אפקטיביות עבור הבנקים. באשר להורדות ריבית נוספות, הנגיד דראגי היה סקפטי: "הריביות השליליות מדי יכולות להביא לפגיעה קשה ברווחיות הבנקים".

נזכיר כי בהחלטת הריבית האחרונה הוריד הבנק המרכזי את הריבית ב-0.1% לרמה של מינוס 0.4% והגביר את תכנית ההרחבה הכמותית לרכישת אג"ח לסכום של 80 מיליארד אירו מדי חודש. 

 

הפדרל ריזרב פרסם אמש את פרוטוקולי החלטת הריבית האחרונה שלו. מהפרסומים עולה כי רוב חברי הפד מעריכים כי עדיין קיימים סיכונים עבור הכלכלה האמריקאית וכי העלאת הריבית באפריל לא מתאימה ואף תתפרש כאיתות לחץ. פרוטוקולי הפד מתפרסמים על רקע דברי הנגידה ילן בשבוע שעבר לפיהם הפד יאט את קצב העלאת הריבית.

בורסות אסיה חתמו את יום המסחר במגמה מעורבת וזאת על אף העלייה אמש בארה"ב. בתחילת המסחר הבורסות במזרח דווקא הגיבו בחיוב לפרוטוקולים האמריקאים, אך התחזקות הין העיבה על המסחר. הין כאמור המשיך להתחזק גם היום ונסחר ברמות שיא מאז אוקטובר 2014, והדבר הכביד על חברות הייצוא היפניות, כגון טויוטה מוטור  והונדה מוטור .  

 

בגזרת דיווחי החברות,  סמסונג אלקטרוניקס  דיווחה כי רווחיה התפעוליים לרבעון הראשון של השנה עתידים לעלות ב-10.4% ל-6.6 טריליון וון (כ-5.72 מיליארד דולר) לעומת הרבעון הראשון של 2015, מעל הציפיות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]