איוונקה טראמפ, בתו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, מנסה לסייע לאביה בקמפיין שהוא מנהל. אתמול (ד') היא השתתפה בכנס בניו-יורק והסבירה כיצד אביה ינהל מו"מ קשוח על מדיניות הסחר של ארה"ב ויחזיר את התעסוקה שעברה בעיקר למדינות מזרח אסיה וסין. אולם, היא שכחה לציין שאת רוב מוצרי האופנה של החברה שלה היא מייצרת מחוץ לארה"ב ובעיקר בסין.
למעשה, שעות ספורות לפני שהיא עלתה לנאום בכנס הפוליטי, היא קיבלה הודעה מהרשויות בארה"ב לפיה היא נדרשת לבצע ריקול (איסוף מוצרים) ל-20 אלף צעיפים שהחברה שלה משווקת בארה"ב משום שהם לא עומדים בדרישות התקן האמריקאי ועלולים להתלקח - כך דווח אתמול ב"פייננשל טיימס".
הצעיפים, שהם חלק מקו האופנה של טראמפ הצעירה, נמכרים ברשתות אופנה שונות בארה"ב, ביניהן Century 21, Lord & Taylor, TJ Maxx וכן בקמעונאיות המקוונות כגון אמזון ואיביי. ע"פ הודעת הרשויות בארה"ב, כל הצעיפים מיוצרים בסין.
"הצרכנים נדרשים להפסיק להשתמש בצעיפים שנדרשים לקריאת תיקון ולהחזיר אותם באופן מיידי למקום שבו נרכשו ולקבל החזר כספי מלא", נכתב בהודעת הרשויות.
אביה של איוונקה, נזכיר, טוען כי יש לצמצם ואף לאסור על חברות להעביר את פעילות הייצור שלהן מעבר לים ויש לנקוט במדיניות סחר קשוחה יותר של ארה"ב. "אנחנו פשוט נשענים לאחור ולא עושים כלום", הוא אמר באחד הנאומים שלו. "זה יהיה הרבה יותר מסוכן". לטענתו של טראמפ, מדיניות סחר אקטיבית יותר מאשר מהלך של פיחות המטבע, היא הטלת מכסים על מוצרים המיובאים לארה"ב, בעיקר על מוצרי היבוא מסין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.