הכירו פיתוח ישראלי חדש: כך משכנעים ילד לאכול טוב

אפליקציית sand-which הישראלית מציעה פתרון חדש ויעיל שגורם לילדים לאכול בריא וטוב יותר ■ איך זה עובד וכיצד נולד הרעיון? כל הפרטים בוידאו

אפליקציית סנדוויצים/ צילום: שאטרסטוק
אפליקציית סנדוויצים/ צילום: שאטרסטוק

כולנו מכירים את זה, לפחות מי שמכין כריכים בבוקר, את העניין הזה. עמלת, טרחת, אפילו השקעת מחשבה ובערב אתה מוציא את הכריכים שהכנת מתוך תיק האוכל מבלי שהילדים שלך אפילו נגעו בהם. ולא רק זה אתה עשוי לקבל שטיפה שהכריכים שלך...איך נאמר? לא משביעי רצון בלשון המעטה.

איך פותרים את הסוגיה? אפשר כמובן לדבר עם הילד שלך ולנסות להבין מה הוא חושב אבל אפשר גם לפתח אפליקציה שתטפל בעניין וזה בדיוק מה שעשה משה פלד, אב לילדה בת 12, הוא פיתח אפליקציה ייעודית לנושא. לאפליקציה קוראים סנד-וויצ', מלשון איזה סנדביץ', והרעיון הבסיסי שלה הוא תכנון מושכל יותר של הכריך.

האפליקציה מאפשרת לילדים לבחור את מרכיבי הכריך, סוג הלחם המועדף, גבינה, ממרחים ותוספת ירקות ולשלוח את בקשתם להורה במסרון, ווטסאפ או מייל. על כל מרכיב תזונתי שנוסף לכריך זוכה הילד בכוכבית בריאות של מצטיינים וכך הוא מקבל תמריץ להעדיף חומרי גלם בריאים ולרכוש הרגלי אכילה נכונים. האפליקציה אף מאפשרת לילד להעניק משוב להוריו ולשלוח להם לבבות אם הכריך היה טעים במיוחד.

משה פנה עם הרעיון לחברת RapidApi , שהקימה פלטפורמה המאפשרת למפתחים להוציא לפועל אפליקציות בעלויות מינימליות. האפליקציה חינמית וזמינה זמינה להורדה בגוגל פליי.