האם תוספת הכבישים והמחלפים שנסללו פה מצליחה להתמודד עם העלייה הנמשכת בהיקף הנסועה ובמספר המכוניות העולות מדי שנה בשנה על הכביש? נתוני חברת וויז מצביעים על תמונה מורכבת. באופן כללי ניתן לומר, כי הדרך לתל אביב בשעות העומס רק הלכה והתארכה, בעוד הדרכים מתל אביב החוצה דווקא מתקצרות. ייתכן שזה בגלל שיפור או הרעה במצב התשתיות (והשקעה מאסיבית מחוץ לגוש דן), או שפשוט יותר ויותר ישראלים עושים דרכם לעבודה בגוש דן הפקוק מדי בוקר (והרבה פחות ישראלים מוצאים סיבה לנסוע לכיוון ההפוך).
מדד גלובס-וויז בודק את התנועה בשעות הבוקר ב-37 מסלולים שונים. ההשוואה שנבדקה הפעם היא של הרבעון הראשון 2016, אל מול הרבעון הראשון בשנה ובשנתיים שלפניו. החלוקה שקיבלנו לגמרי מאוזנת: במחצית מהמסלולים זמן הנסיעה התקצר - בין דקה ל-14 דקות. במחצית מהמסלולים זמן הנסיעה התארך - בין 2 דקות ל-24 דקות.
וכאמור, באופן מאוד מובהק, הכניסה לתל אביב התארכה ואילו היציאה ממנה התקצרה.
הנסיעה בשעות הבוקר (7-9) משכונת נווה שאנן בחיפה למגדלי עזריאלי בתל אביב לקחה ברבעון הראשון כמעט שעתיים (115 דקות), לעומת שעה וחצי ברבעון הראשון בשנתיים הקודמות. הכניסה מדרום לא זורמת יותר: ממודיעין לעזריאלי תל אביב לקחה הנסיעה מעט יותר משעה (61 דקות), לעומת 36-42 דקות בממוצע בשנים הקודמות. הנסיעה מבאר שבע לתל אביב התארכה בממוצע ב-19 דקות - 113 דקות ברבעון ראשון 2016, לעומת 88-102 דקות בשנים קודמות.
ומנגד, שוב מתברר שמוטב לגור בתל אביב ולנסוע בבוקר לעבודה בפריפריה, מאשר לעשות את הדרך ההפוכה. יתרה מכך, מתברר שהדרך החוצה מתל אביב בשעות הבוקר - דרך שגם ככה קצרה כמובן בעשרות אחוזים מהנסיעה אל תוך תל אביב - הולכת ומתקצרת עוד יותר בשנים האחרונות.
הנסיעה מתל אביב ליקנעם ארכה ברבעון הראשון של השנה שעה אחת - לעומת 70 דקות שנה קודם לכן ו-77 דקות בשנת 2014 (ולעומת 110 דקות למי שנוסע בכיוון ההפוך). גם הנסיעה מעזריאלי בתל אביב אל העיר מודיעין, אל באר שבע או אל מרכז ירושלים התקצרה בקרוב ל-10 דקות ברבעון האחרון, זאת בהשוואה לממוצע זמן הנסיעה ברבעון הראשון בשנים 2014-2015.
זמני נסיעה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.