עליות שערים סגרו את יום המסחר הראשון של השבוע באירופה

דיווח בארה"ב: כינוס "שלא מן המניין" של הפדרל ריזרב ■ יפן: הזמנות המכונות (ליבה) נפלו ב-9.2% בחודש פברואר לעומת ינואר 2016 ■ סין: מדד המחירים לצרכן בחודש מארס עלה ב-2.3% לעומת מארס 2015

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה נסגרו היום (ב') בעליות שערים לאחר שפתחו בירידות שערים, בעוד בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת. לעת עתה, מאותתים החוזים העתידיים על עליות בוול סטריט.

 

כלי התקשורת בארה"ב דיווחו היום על התכנסות שלא מן המניין של בכירי הפדרל ריזרב , כשעוד היום תיפגש יו"ר הפד, ג'נט ילן , עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה , וסגנו ג'ו ביידן לעדכון כלכלי מיוחד.

חשאיות רבה אופפת את הסיבות לפגישה וסוכנויות הידיעות מעלות ספקולציות רבות, החל מפעולה מוניטרית אגרסיבית שלא הייתה על סדר היום עד היום ועד לאירוע משמעותי שעליו צריכים קברניטי הכלכלה האמריקאית לתת את הדעת שלא בדרך של שיחות דיסקרטיות שבדרך כלל מאפיינו אותו.

 

התחזקות הין היפני המשיכה ללחוץ על שוקי המניות ביפן, והיום גם דווח כי הזמנות המכונות (ליבה) נפלו ב-9.2% בחודש פברואר לעומת ינואר 2016, עוד סימן כי ההשקעות העסקיות בכלכלה היפנית נותרו חלשות.

נגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה צפוי לנאום מחר, והמשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר להתערבות אפשרית של הבנק, בין היתר במטרה להחליש מעט את המטבע המקומי.

בסין דווחו הבוקר נתוני אינפלציה. מדד המחירים לצרכן בחודש מארס עלה ב-2.3% לעומת מארס 2015, זאת לעומת תחזית לעלייה חדה מעט יותר של 2.5% ובדומה לקריאה של חודש פברואר. מדד המחירים ליצרן רשם ירידה זה החודש ה-49 ברציפות - 4.3%, קצב נמוך יותר מזה שנרשם בפברואר השנה.

כעת ממתינים בסין לפרסום נתוני משמעותיים אף יותר ביום ו' הקרוב - תמ"ג ומכירות קמעונאיות, זאת על מנת לאמוד טוב יותר את מצבה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה תיפתח הלילה בארה"ב, עם התוצאות הכספיות של אלקואה כמיטב המסורת. אומנם כלכלת ארה"ב לא נמצאת במיתון אך אנליסטים בשוק מעריכים עונת הדוחות תהיה הגרועה ביותר מזה 6 שנים. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]