ירידות שערים בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט סגר בעליות

הלילה נפתחת עונת הדוחות בארה"ב ■ מחר פגישת ראשי הפדרל ריזב ■ היום נפגשה ילן עם הנשיא וסגנו ■ מחירי הנפט המשיכו לזנק - החוזים על הנפט מסוג WTI חצו את רמת 40 הדולר לחבית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

לאחר מסחר שהתנהל כמעט כל שעות היום בעליות, סגרו היום (ב') המדדים המובילים בניו יורק בירידות שערים, וזאת למרות המגמה חיובית באירופה, נעילה מעורבת של בורסות אסיה וכן תנודתיות גבוהה במחירי הנפט . הזהב השחור עבר להיסחר בעליות, מה שמספק רוח גבית לשווקים הפיננסיים. 

 

 

עונת הדוחות נפתחת הלילה בארה"ב, ואנליסטים רבים בשוק מצפים לעונת דוחות חלשה. חשיפת הסקטור הפיננסי למגזר האנרגיה תהיה במוקד, כאשר ברקע המצב הלא מזהיר של הבנקים וירידה חדה במחירי האנרגיה מתחילת השנה. כמיטב המסורת ענקית האלומיניום אלקואה תהיה הראשונה לדווח. בהמשך השבוע יתפרסמו דוחות של 4 הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק - ג'יי פי מורגן, בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וסיטי בנק, אשר ללא ספק ירכזו עניין רב של המשקיעים.  

"הניתוח הטכני הופך לפחות רלוונטי כאשר עונת הדוחות בפתח. חברות אשר הומלצו כקנייה, כבר לא מרכזות עניין", כך מסר מארק צ'אנדלר, האנליסט הראשי של BBH.   

היומן הכלכלי היה היום ריק מנתוני מאקרו שצפויים להתפרסם, והמשקיעים ממתינים להודעת הפדרל ריזרב בתום ההתכנסות הלא מתוכננת, כאשר כבר היום תיפגש יו"ר הפד, ג'נט ילן, עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן, לעדכון כלכלי מיוחד. ברקע לפגישה ניסיונות הבנק המרכזי להתאים את העלאות הריבית למצב כלכלה העולמית שנותרה פגיעה. 

מחירי הנפט  עדיין נמצאים במוקד, לאחר שביום שישי האחרון זינקו המחירים על רקע הנתונים שפורסמו ביום שישי והצביעו על ירידה במספר אסדות הקידוח הפעילות בארה"ב. זהו השבוע השלישי ברציפות שחברות הנפט סוגרות את אסדות הקידוח, שנמצאות בשפל מאז 2009.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת. התחזקות הין היפני ממשיכה ללחוץ על שוקי המניות ביפן, והיום גם דווח כי הזמנות המכונות (ליבה) נפלו ב-9.2% בחודש פברואר לעומת ינואר 2016, עוד סימן כי ההשקעות העסקיות בכלכלה היפנית נותרו חלשות.

 

מניית אלקואה  מדווחת כאמור הלילה ומשכה תשומת לב. ענקית האלומיניום צפויה להציג הכנסות של 5.15 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 5.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

ענקית האינטרנט יאהו  נסחרה על רקע הצעת רכישה שהתקבלה מדיילי מייל והצעה פוטנציאלית מורייזון קומיוניקיישנס 

מניית גאפ  נסחרה בצל ההודעה על ירידה במכירות של חנויות זהות ב-6% בחודש מארס.