עליות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט חצה את רף 41 ד'

קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה העולמית ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ הנפט סגר בעליות ונתן רוח גבית למניות חברות האנרגיה ■ בזירת המאקרו: הגירעון בארה"ב במארס 108 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בעליות שערים, וזאת בהמשך למגמה מעורבת עם נטייה לעליות באירופה ונעילה מעורבת של בורסות אסיה. המסחר בארה"ב ננעל אמש בירידות קלות על רקע צפי המשקיעים לפתיחה מאכזבת של עונת הדוחות.

 

קרן המטבע הבינלאומית חתכה היום את תחזית הצמיחה העולמית לשיעור של 3.2% בלבד, וזאת לאחר שהתחזית כבר ירדה בינואר השנה ל3.4%; תחזית הצמיחה ל-2017 נחתכה ל3.5% בהשוואה ל-3.65 בינואר. 

נראה כי צפי האנליסטים לעונת הדוחות הגרועה מאז המשבר העולמי של 2008 מתחיל להצדיק את עצמו. מניית אלקואה  שדיווחה אמש ראשונה לאחר נעילת המסחר, המשיכה לרדת וזאת כאמור לאחר תוצאות מאכזבות במיוחד שהציגה. הרווחים של ענקית האלומיניום צנחו ב-92% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-16 מיליון דולר. בנוסף, הורידה החברה את התחזית השנתית לעסקי תעשיית התעופה והחלל. 

בהמשך השבוע תשומת לב המשקיעים תהיה נתונה כמובן לפרסום הדוחות של הסקטור הפיננסי שיתחיל ביום רביעי. נציין כי מניות הבנקים רשמו את הביצועים הגרועים ביותר מבין המניות המרכיבות את מדד הS&P 500 מתחילת השנה - ירידה ממוצעת של יותר מ-7% מתחילת השנה. הריביות הנמוכות והחשיפה הגדולה לסקטור האנרגיה הם אלה שגרמו לשחיקה ברווחי הבנקים. לדעת האנליסט הראשי של MKM Partners, ג'ונתן קרינסקי,  בדיווחים של הבנקים עלול להסתתר המוקש האמיתי: "החולשה של הבנקים איננה חדשה, אבל אנחנו מרגישים שאם הם יפתיעו לרעה ויציגו דוחות חלשים מהמצופה, השוק לא יקבל את זה טוב".  

 

נזכיר כי ארבעת הבנקים הגדולים במונחי שווי השוק שידווחו השבוע הם: ג'יי פי מורגן , בנק אוף אמריקה , וולס פארגו  וסיטיגרופ 

בזירת המאקרו, פורסם היום מדד מחירי הייבוא אשר רשם עלייה של 0.2% בחודש מארס, וזאת לעומת הצפי לעלייה של 1.0% ולעומת ירידה של 0.4% בחודש הקודם. 

היום פורסם התקציב הפדרלי לחודש מארס שהצביע על גירעון של 108 מיליארד דולר. 

מחיר הנפט  המשיך לרכז עניין רב, לאחר שאתמול העפיל מעל רף ה-40 דולר לחבית, לראשונה זה 3 שבועות, והיום מחירו עלה עוד כך שחצה את רמת 41 הדולרים לחבית. הסיבה העיקרית לכך היא הדיווחים על הסכמות בין סעודיה לרוסיה על הקפאת תפוקות, מה שגורם לאופטימיות של המשקיעים לקראת פסגת יצואניות הנפט הגדולות ב-17 אפריל בדוחא.  

בורסות אסיה כאמור סיימו במגמה מעורבת, כאשר מדד הניקיי היפני בלט היום לחיוב, בין היתר בשל מטבע הין שנחלש מול הדולר ומשחרר קצת לחץ ממניות חברות הייצוא הגדולות במדינה.   

עונת הדוחות המשיכה גם היום עם חברות קמעונאיות כמו פאסטנל   ופרי אליס (סימול: PERY). 

לאחר הנעילה חברת התחבורה סי.אס.אקס  (סימול: CSX) תפרסם את דוחותיה.