בדוח האחרון של מבקר המדינה ספגה המשטרה ביקורת רבה על חוסר היעילות של מצלמות המהירות ועל העובדה, שהקצב המואץ של ייצור הדוחות שלהן - מאות אלפים בשנה - גורם לפקק במערכת, להתיישנות של דוחות ולאכיפה לא יעילה.
אולם בינתיים, נראה שהביקורת לא מחלחלת אל הממונים על הצבת המצלמות והפרויקט מתקדם על טייס אוטומטי. דוגמה טובה היא מצלמת הגאטסו החדשה, שהוצבה השבוע על כביש הסרגל מכיוון עפולה לכיוון מגידו בקילומטר ה-36. נראה כי מדובר במלכודת קלאסית, שתכליתה המרכזית היא ייצור סיטוני של דוחות בלבד. זהו קטע ישר, רחב ופתוח לחלוטין שבלילה כמעט אינו מואר. לפיכך, אפשר להניח שחלק גדול מהדוחות שיונפקו שם יהיו על מהירויות נמוכות יחסית שהן מהירויות קנס בלבד.
עוד מצלמה נוספה באחד הצמתים הסואנים ביותר של כפר סבא בצומת הרחובות בן יהודה וכצנלסון לכיוון מזרח. זוהי מצלמה שמתפקדת גם כמצלמת אור אדום וגם כמצלמת מהירות.
ונסיים בעוד משפט אחד מדוח מבקר המדינה, עד מועד סיום הביקורת עלה פרויקט א-3 יותר מ-100 מיליון שקל. חרף הכשלים בתפעול המערך, הזמין בשנת 2015 המשרד לביטחון פנים 40 מצלמות נוספות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.