"אתגר הקרח" כבש את הרשתות החברתיות לפני קרוב לשנתיים. אלפי בני אדם בעולם שפכו על עצמם דלי מלא בקרח ותיעדו זאת, על-מנת להגביר את המודעות למחלת ה-ALS - אשר פוגעת במערכת העצבים ונחשבת לחשוכת מרפא. אחד הקשיים שאיתם מתמודדים החולים ב-ALS נובע מהקושי שלהם לתקשר עם הסביבה.
הסטארט-אפ הישראלי Click2Speak, שהוקם על-ידי היזמים דן רוס וגל סונט (שאובחן בשנת 2009 כחולה ב-ALS), מנסה לענות על הצורך הזה באמצעות מקלדת חכמה שמיועדת לאנשים שאינם מסוגלים להקליד בעצמם. החברה, אשר משתפת פעולה עם עזר מציון קיבלה באחרונה מענק של 400 אלף דולר מענקית החיפוש גוגל.
גוגל העולמית, באמצעות הזרוע הפילנטרופית של החברה Google.org, משקיעה בימים אלה סכום של 20 מיליון דולר על-מנת לסייע לבעלי מוגבלויות ברחבי העולם. כאלף חברות מ-88 מדינות שונות ניגשו לפרויקט על-מנת לקבל תמיכה כספית ומתוכן נבחרו 29 גופים, בהם שניים מישראל.
הגוף הישראלי השני אשר זוכה לתמיכה כספית בהיקף של 700 אלף דולר הוא TOM (Tikkun Olam Makers). TOM הוא ארגון אשר מפגיש בין מהנדסים ואנשי טכנולוגיה לבין בעלי צרכים מיוחדים בקהילות שונות ברחבי העולם. מיזם TOM הוא פרויקט מבית קבוצת ראות - עמותה העוסקת באסטרטגיה וחדשנות חברתי, אשר נוסדה על-ידי היזמים החברתיים ארנון זמיר וספי אטיאס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.