"חברות ביטוח מסוימות שיווקו במקרים מסוימים ביטוחי תאונות אישיות באופן מטעה, מבלי שהבהירו למבטחים את מהות העסקה - מכירת פוליסת ביטוח חדשה ועניינים מהותיים נוספים למהות הביטוח... כתוצאה מכך, מבוטחים לא ידעו שרכשו פוליסה חדשה בעלת סיכוי שונה, שכרוכה בתשלום דמי ביטוח נוספים". זאת, כך שהמבוטחים במקרים אלה סברו, בטעות, שזכו ל"עדכון" או ל"שדרוג" לפוליסה קיימת.
את האשמות החריפות הללו על אופן פעילות חלק מהשחקנים בשוק הביטוח אומרת המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, שבעקבות מסקנות אלה פרסמה "הכרעה עקרונית בעניין אופן השיווק של פוליסות תאונות אישיות". בה, היא קובעת כי חברת ביטוח שביצעה מכירה באופן פסול תפנה לכל אחד מהמבוטחים ותאפשר להם לבטל את הביטוח האמור.
במקרה שהמבוטח יבחר לעשות כן, על החברות להשיב לו את דמי הביטוח ששולמו על ידו, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. על החברות ליישם את ההכרעה האמורה עד ה-15 בפברואר 2017. ההוראה מתייחסת רק למבוטחים שצורפו לפוליסות אלה החל מתחילת שנת 2014, באמצעות שיחת טלפון ביוזמת החברה או ביוזמת סוכן הביטוח שמטעמה, ושקודם לכן היו בעלי ביטוח מסוג אחר באותה קבוצת ביטוח.
מדובר במהלך חריג שיש לו משמעות רבה עבור חברות הביטוח, שכנראה תידרשנה להשיב למבוטחים מיליוני שקלים רבים.
מדוע?
ביטוח תאונות אישיות הינו ביטוח ריסק שלא כולל צבירה של זכויות. כלומר, המבוטח זכאי לתשלום רק בעת קרות האירוע וכל עוד הוא משלם את הפרמיה. לכן, על פניו, לכלל הלקוחות שיפנו אליהן חברות הביטוח, ושלא מימשו את הביטוח, אין צורך בשמירה על רצף ביטוחי. על כן, המהלך הנבון והמתבקש מבחינתם יהיה לקבל בחזרה את הפרמיה שכבר שילמו, ואז לעשות ביטוח מחודש - אם יחפצו בכך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.