עליות בסיום המסחר בוול סטריט; הדאו מעל 18,000 נקודות

לראשונה מחודש יולי הדאו נגע ברמת 18,000 הנקודות ■ בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות, הניקיי היפני נפל 3.4% ■ פסגת הנפט בקטאר אתמול נכשלה

וול סטריט3 / צילום: רויטרס
וול סטריט3 / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב הסתיים היום (ב') בעליות של כ-0.5% לאחר פתיחה שלילית ובהתאם למגמה בבורסות אירופה. לאחר הכישלון של שיחות דוחא מחיר הנפט מרכז עניין רב ונסחר בתנודתיות רבה. לאחר צלילה של יותר מ-5% במסחר באסיה, הזהב השחור ירד בכ-1% וסגר קרוב מאוד לרמת ה-40 דולר לחבית.  

 

בשבוע שעבר המסחר בוול סטריט הסתכם בעליות שערים, מדד הנאסד"ק ודאו ג'ונס עלו ב-1.8% ומדד ה-S&P הוסיף לערכו 1.6%. ביום שאחרי הפסגה בדוחא, האופטימיות שהציתה את השווקים בשבוע שעבר, התפוגגה. 

כאמור, השיחות בפסגת הנפט בדוחא בירת קטאר הסתיימו ללא הסכמה על הקפאת תפוקת הנפט, וזאת מפני שאיראן סירבה לשלוח נציג לפסגה וסעודיה הודיעה כי היא מוכנה לחתום על הסכם רק אם כל יתר הנציגות יחתמו גם הן, כולל איראן.  15 יצואניות הנפט הגדולות ייפגשו שוב, רק בחודש יוני, כדי לדון בפעם נוספת האם להקפיא את התפוקה. 

לדברי כלכלני IG קיימת קורלציה גבוהה מאוד בין מחיר הזהב השחור לשוקי המניות. "כדאי לשים לב להיקף הירידות במחירי הנפט היום", מציין אנגוס ניקולסון, אנליסט בחברת IG. מבחינה טכנית, ניקולסון סבור כי שבירה מטה של רף ה-38 דולר לחבית עלולה להצית גל ירידות רחב יותר. "אם הציפיות להסכם בדוחא היו הגורם היחיד לעלייה במחירי הנפט, אז סביר להניח שנראה נסיגה לרמה של 30 דולר לחבית". 

בזירת מאקרו, היומן הכלכלי היה ריק היום מפרסומים חשובים. פרט למחירי הנפט, תשומת לב המשקיעים הייתה נתונה היום גם לעונת הדוחות שנמשכת. 

האנליסטים של סיטיגרופ הורידו היום את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2016 ל-0.9% ברבעון הראשון ו-1.7% בשנת 2016 וזאת בשל נתוני מאקרו שהתפרסמו בתקופה האחרונה. בנוסף, לדעתם הריבית על הדולר תעלה רק פעם אחת השנה - בספטמבר, וזאת רק אם לא תהיינה התפתחויות נוספות בשווקים הפיננסיים שיכבידו עוד על הצמיחה. אם זה יקרה, בסיטיגרופ העריכו שהעלאה הראשונה תתרחש רק בדצמבר או אפילו בשנה הבאה.

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות חדות, מדד הניקיי היפני נפל בכ-3.4%, וזאת בשל הירידה החדה במחיר הנפט ורעידת האדמה ביפן. הין היפני התחזק מול הדולר והעיב על הבורסה בטוקיו.  

 

הבנק האמריקאי מורגן סטנלי  פרסם היום את תוצאותיו לרבעון הראשון, כאשר הרווח למניה עלה על ציפיות האנליסטים והמכירות היו בהתאם לצפי. 

ענקית המשקאות והחטיפים אמריקאית,פפסיקו  , פרסמה מוקדם יותר תוצאות טובות לרבעון הראשון. החברה דיווחה על הרווח של 89 סנט למניה ברבעון הראשון, 8 סנט מעל הצפי, כמו כן, שולי רווח החברה התרחבו ומכירות משקאות אורגניים עלו לשיא של 3 שנים.

לאחר הנעילה של הבורסה בניו-יורק, חברות נטפליקס  ו-IBM  יפרסמו את התוצאות לרבעון הראשון.

ההצעה של חברת ורייזון קומיוניקיישנס  לרכוש את יאהו  מתחילה לקבל פרספקטיבה חדשה וממשית, כאשר מתחרותיה (גוגל, טיים, AT&T ) יצאו מהמירוץ.

חברת התרופות הישראלית כיאזמה, הנסחרת בנאסד"ק (סימול CHMA), הודיעה כי ה- FDA , רשות המזון והתרופות האמריקנית, לא נתנה לה אישור לשיווק תרופת הדגל שלה, המיועדת לטיפול במחלת הענקות. המניה ירדה בכ- 60%.