סוגיית הנסיעה האוטונומית בחושך או בתנאי מזג-אוויר גרועים היא התחום הבא שאליו יצרניות הרכב מכוונות, בתקווה למצוא את הפתרון היעיל והאמין ביותר.
לאחרונה, ערכה פורד ניסוי מיוחד בנסיעה אוטונומית בתנאי חשיכה בכבישי המדבר בארה"ב עם פורד פיוז'ן הייבריד אוטונומית. באמצעותה, מפתחים בפורד את הטכנולוגיה הבאה שלהם.
בנסיעה לילית בכבישים החשוכים אין תועלת במצלמות המזהות את המיקום, ולכן בפורד משתמשים במפות תלת מימדיות, בסורקי לייזר ובמכשירי רדאר. המצלמות שדואגות לצלם באור יום את הפסים הלבנים בנתיבים ולהבין היכן ממוקמת המכונית לא יכולות לעשות את העבודה, ובמקומן משתמשים בסורקי לייזר שקוראים את השטח 8 מיליון פעמים בשנייה ופועלים עם מערכת הרדאר. שניהם יחד, עם המפה, יוצרים תמונה אמיתית של מיקום הדרך ושל התוואי שלה.
בניסוי שנערך באריזונה השתתפו כמה ממהנדסי החברה שהצטיידו במשקפי ראיית לילה ונסעו במכונית כנוסעים רגילים. זאת, הן כדי להבין את ההתנהגות שלה ואת התחושות שבתוך המכונית בנסיעה הלילית והן כדי להשתלט עליה במקרה הצורך.
המכונית נעה בחשיכה מוחלטת, ללא צורך בפנסי חזית. לדברי הנוסעים בה, ההרגשה הייתה נוחה ובטוחה אולם מוזרה ביותר, מאחר שבאותן השניות שבהן משקפי ראיית הלילה הוסרו מהעיניים, הכל היה חשוך לחלוטין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.