העיסוק בספורט - מקצועני אבל גם חובבני - מצריך נחישות, התמדה ואימונים. ענקיות הטכנולוגיה בעולם הבינו בשנים האחרונות, במקביל לצמיחתו של טרנד המחשוב הלביש, שספורטאים בכל הרמות יכולים לשפר את הביצועים שלהם בעזרת טכנולוגיה.
אחת החברות הישראליות שפעילה בתחום הזה היא Motionize, שמנוהלת על ידי גיא אהרון. "התחלנו בתחום הקיאקים", אומר אהרון בשיחה עם "גלובס", "בארה"ב לבדה יש שוק של 23 מיליון חותרים. מדובר בסביבה מאוד קשה, עם מים. מה שפיתחנו למעשה הוא יכולת להשוות בין החתירה בפועל לבין הביצועים אופטימליים.
"יש לנו סנסור אחד על המשוט וסנסור נוסף על הקיאק. החותר רואה מולו מסך קטן שעליו יש תצוגה שמראה לו מה הוא עושה ומה הוא אמור לעשות".
החברה שהוקמה בשנת 2011 מעסיקה עשרים עובדים, רובם בישראל. אהרון מספר שהמוצר של החברה כבר מסייע לנבחרת האולימפית של ארה"ב שתשתתף באולימפיאדה שתיפתח בחודש אוגוסט בריו. "מה שהכי חשוב בספורט, מקצועני או חובבני, זה הטכניקה", הוא אומר, "גם אם אתה עושה ג'וגינג להנאתך - אתה תהנה יותר עם המוצר שלנו. כנראה שלא תגיע לאולימפיאדה אבל האימון יהיה טוב יותר כי הגוף יתאמץ פחות".
מה אני עושה עם זה?
לדברי אהרון, "יש אין ספור מוצרים של ניטור תנועה שיודעים למדוד פרמטרים גופניים שונים. הם מספקים מידע על דופק, מהירות וזווית. או קיי ואז מה? מה אני עושה עם זה? זה טוב? זה לא טוב? אני צריך להשתפר? איך אני עושה את זה. אנחנו לוקחים את המידע, 'לועסים' אותו ואומרים לך 'תעשה ככה וככה ויהיה לך כיף יותר'".
המוצר הראשון של החברה הושק בתערוכת קיאקים גדולה, אולם בעתיד Motionize מתכננת להתרחב לתחומי ספורט נוספים. בהמשך השנה צפויה החברה לצאת לסבב גיוס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.