מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה; תשואות האג"ח עולות

אין שינוי בתוכנית הבנק המרכזי האירופי לרכוש אג"ח בהיקף כולל של 80 מיליארד אירו בחודש ■ הבנק המרכזי של סין הזרים לשווקים הפיננסים כ-220 מיליארד יואן במטרה להתמודד עם מצוקת הנזילות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ה') במגמה מעורבת וזאת בהמשך לנעילה בבורסות אסיה. מדד הניקיי קפץ ב-2.6% והבורסה בשנחאי ירדה ב-0.7% לאחר שאתמול השילה מערכה יותר מ-3%. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים לצד זינוק במחירי הנפט. תשומת לב המשקיעים באירופה מופנית היום להחלטת הריבית בגוש האירו שנשארה כצפוי ללא שינוי ולנאומו של הנגיד האירופאי מריו דראגי לאחר ההחלטה. 

 

הריבית באירופה נשארה כאמור ללא שינוי, ובשעה 15:30 התקיימה מסיבת העיתונאים של הבנק המרכזי (ECB). נזכיר כי בחודש שעבר הבנק המרכזי האירופי הודיע על הורדת הריבית ב-0.1% לרמה של מינוס 0.4%, ובנוסף, העלה רכישות האג"ח החודשיות ב-20 מיליארד אירו להיקף כולל של 80 מיליארד אירו מדי חודש.  

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, בעוד טוקיו טיפסה בכ-2.7% על רקע החלשות הין מול הדולר. שנחאי נסחרה בתנודתיות גבוהה ובנעילה ירדה בכ-0.6%. 

 

אתמול כאמור המדדים המובילים בוול סטריט סיימו בירוק, כאשר מדד הדאו ג'ונס העפיל לשיא של 10 חודשים ומדד ה-S&P טיפס לשיא של כ-5 חודשים. הנפט ממשיך לעלות היום לאחר שאתמול טיפס בכ-4% בעקבות נתון שפורסם בארה"ב והצביע על עלייה נמוכה מהצפי של מלאי הנפט בשבוע החולף.

"הנפט ממשיך להיות המניע המרכזי של התנועות בשווקים" מציין רודריגו קטריל, אסטרטג מט"ח ב- National Australia Bank. "החדשות הטובות ממשיכות לגבור על החדשות הרעות השבוע", הוא הוסיף.

 

הבנק המרכזי של סין הזרים היום לשווקים הפיננסים במדינה 220 מיליארד יואן, ע"י מתן הלוואות בין בנקאיות קצרות מועד (עד שבוע) במסגרת תוכנית ה- reverse repurchase agreements. הבנק המרכזי הסיני הזרים לשווקים הון רב השבוע כדי להתמודד עם האפשרות של מצוקת נזילות ולהרגיע את חשש המשקיעים.

מניות האנרגיה באסיה נסחרו בעליות שערים. נציין את סאנטוס, וודסייד ואינפקס.