חברת התוכנה אדובי (Adobe) החליטה לשים קץ למחשבות המתמידות שמקוננות במוחו של כל אחד שרוכש כרטיס טיסה - האם העסקה טובה או שמא חברת התעופה גבתה על הכרטיס מחיר מופקע?
אדובי הרימה את הכפפה וביצעה מחקר מעמיק על חברות תעופה וטיסות. היא ניתחה מיליארדי עסקאות שבוצעו ב-7 חברות תעופה גדולות בין השנים 2014 ל-2016 ופיתחה נוסחה פשוטה שתגלה לכם האם מחירו של כרטיס הטיסה שרכשתם משתלם או גבוה מדי.
להלן הנוסחה: עליכם להכפיל את מרחק הטיסה (במיילים) ב-0.08 ולאחר מכן להוסיף 200 דולר. כך לדוגמה, מרחק הטיסה בין ישראל לניו-יורק הוא כ-5,700 מייל. את המספר הזה יש להכפיל ב-0.08 ולהוסיף 200 דולר. לכן, על-פי הנוסחה, כרטיס טיסה מישראל לניו-יורק, שעלותו 656 דולר, נחשב להוגן (להסבר מלא על המטודלוגיה של הנוסחה ניתן להיכנס לאתר של אדובי בקישור הזה).
עם זאת, חשוב לציין כי הנוסחה הזו אינה מספקת את המחיר הנמוך ביותר שקיים לכרטיס טיסה בזמן מסוים, אלא רק מאפשרת לכם לדעת האם המחיר שהוצע לכם על-ידי סוכנות הנסיעות/חברת התעופה הוא גבוה או נמוך באופן יחסי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.