סנטימנט שלילי בבורסות העולם: אירופה סגרה בירידות

המסחר באסיה ננעל בירידות שערים ■ החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר שלילית ■ מחרתיים: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בירידות שערים, וזאת בהמשך למגמה שלילית שנרשמה הבוקר  בבורסות אסיה ועל רקע ירידות השערים ניכרות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. 

 

עונת הדוחות ממשיכה ללוות את המסחר בבורסות אירופה והיום תשומת לב המשקיעים תהיה נתונה למניות הבנקים הגדולים אשר דיווחו אתמול.

מניית הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל  נסחרה על רקע פרסום דוחות טובים אמש, כאשר הרווח הנקי של הבנק עלה ב6.5% ל924 מיליון אירו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אולם מנכ"ל הבנק סברין קבנס התייחס בשמרנות לתוצאות אלה ואמר כי "רווחי הבנקים לעולם לא יחזרו לרמתם של לפני המשבר". 

מניית חברת סימנס הגרמנית ריכזה עניין רב, לאחר שהחברה דיווחה אמש על עלייה של של 28% ברווחיה ברבעון הראשון של 2016 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, מכירות החברה רשמו עלייה של 5% ברבעון הראשון. 

המשקיעים באסיה, כעמיתיהם בעולם, המתינו בדריכות לפרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל. נתון חזק עשוי לספק רוח גבית להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב ולאושש מעט את הדולר. האנליסטים מצפים לתוספת של 206 אלף משרות חדשות, לעומת 215 אלף בחודש הקודם ולירידה מ-5% ל-4.9% בשיעור האבטלה.

בבנק ANZ ציינו הבוקר כי "ישנן הרבה דאגות כעת בשווקים, כולל תחזיות רווח חלשות מצד בנקים ודאגה מקצב הצמיחה הכלכלית, שעה שבנקים מרכזיים רבים בעולם מגיעים לקצה גבול היכולת מבחינת מה שהם יכולים לעשות".

 

מניות BHP Billiton  הגיבו לדיווח ברויטרס כי החברה, לצד החברות Samarco ו-Vale, ניצבת בפני תביעת ענק של 155 מיליארד ריאל ברזילאי (כ-43 מיליארד דולר) בשל קריסת סכר במדינת הענק בנובמבר האחרון.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]